АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Анотація
У цифрофізованому суспільстві заклади освіти все частіше проводять дистанційні заняття з використанням спеціальних програмних засобів. Під час онлайн навчання викладачі мають гарантувати студентам наявність якісного програмного забезпечення, використання спеціалізованих комп'ютерних програм та онлайн платформ, що є найбільш ефективними для навчання. Вирішенню цього питання сприятиме аналіз можливостей комп’ютерних програм, що можуть бути залучені для дистанційної освіти, а також затребуваності цих програм у користувачів, залучених в дистанційному навчанні.
Метою даної роботи є аналіз ефективності використання програмного забезпечення серед студентів, що приймають участь дистанційному навчанні. Завданнями дослідження було: провести аналіз сайтів та інтернет платформ, що пропонуються для використання в дистанційному освітньому процесі; провести опитування студентів-користувачів відповідних програмних засобів для з’ясування їх вподобань та пріоритетів та зробити висновки за результатами цього опитування.
Здійснено опитування студентів-громадяни України, що навчаються в технічних університетах різних країн, стосовно ефективності використання програмного забезпечення для дистанційного навчання. Сформульовано більше десятку розвернутих тверджень загального та конкретного плану. Отриманий відсотковий розподіл студентів за характером відповідей на питання стосовно ефективності онлайн навчання з використання різних освітніх програм і платформ. Наведені відповіді студентів на твердження, пов'язані з використанням програмних засобів в онлайн-навчанні стосовно їх переваг і недоліків. Встановлено, що сучасні програмні засоби влаштовують студентів та можуть забезпечити ефективне онлайн навчання. Однак приблизно половина студентів вважають, що офлайн навчання є більш ефективним незалежно від якості програмного забезпечення, що використовується. Інша половина аргументовано вважає, що сучасне програмне забезпечення в найближчому майбутньому забезпечить перевагу онлайн навчання над офлайн освітою. Рекомендовано проведення аналогічного моніторингу програмних засобів та платформ для мобільного навчання.
Посилання
Affouneh S. et al. A large-scale study on the preferred learning mode in higher education. International Journal of Emerging Technologies in Learning. 2024. 19(4). p. 4–16. URL: https://doi.org/10.3991/ijet.v19i04.42237
Litvinova M. et al. L&D Model of Information Technology Application for Remote Teaching and Learning in Physical Education at Technical University. Lecture Notes in Networks and Systems. 2024. р. 53–63. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-60224-5_6
Кухаренко В. М., Бондаренко В. В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: Монографія. Харків:. Вид-во КП «Міська друкарня». 2020. 409 с.
Базелюк О. В. та ін. Організаційно-педагогічне забезпечення дистанційного навчання в професійно-технічних навчальних закладах. Методичний посібник. Житомір: Полісся. 2019. 204 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723470/1/9_%D0%9E%D1%80%D0%B3%D0%BF%D0%B5%D0%B4%20%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%20%281%29.pdf
Топузов О.М. та ін. Дистанційне навчання в умовах карантину: досвід та перспективи. Аналітико-ме-тодичні матеріали. Київ: Педагогічна думка. 2021. 190 c. URL: http://doi.org/10.32405/978-966-644-596-7-2021-192
Воротникова І. П., Чайковська Н. В. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва: навчально-методичний посібник. Київ: Київський університет ім. Бориса Грінченка. 2020. 455 c. URL: https://www.researchgate.net/publication/343827612_Distancijne_navcanna_vikliki_rezultati_ta_perspektivi_Poradnik_Z_dosvidu_roboti_osvitan_mista_Kieva