ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЯК ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Михайло Олегович Чувасов Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка http://orcid.org/0000-0002-2024-9095
Ключові слова: професійна підготовка, діагностична діяльність, технологізація підготовки, готовність до діагностичної діяльності, технології, діагностичний інструментарій

Анотація

У статті розглядається технологізація професійної підготовки як цілеспрямований процес формування готовності майбутніх педагогів до діагностичної діяльності, який передбачає тісний взаємозвязок змісту, методичного й технічного оснащення, створення технолого-методичного освітнього середовища, реалізації систематичного психолого-педагогічного супроводження, використання технологій і діагностичного інструментарію та зумовлює: а) конкретизацію мети й завдань до підготовки майбутніх педагогів до діагностичної діяльності; б) наявність набору процедур, способів й засобів що забезпечують збір необхідної діагностичної інформації; г) алгоритми, що організують студентів на подолання складних ситуацій; д) технологію психолого-педагогічного та методичного супроводу, консультування та своєчасної підтримки студентів у ході опановування теоретичними основами й методикою діагностичної діяльності.

Схарактеризовані її методологічна основа, механізми, технологічний інструментарій формування готовності майбутніх педагогів до діагностичної діяльності. Експериментально перевірені результати впливу дослідної програми на позитивну динаміку рівнів сформованості цього складного особистісного утворення як важливого складника педагогічного професіоналізму. Виявлені ресурси технологізації професійної підготовки (діагностичні технології, процедури, діагностичний інструментарій, систематичного психолого-педагогічного супроводу цього процесу) та технології підготовки студентів до діагностичної діяльності, що забезпечують якість вищої освіти.

Унаслідок узагальнення результатів дослідження можна стверджувати, що ефективність технологізації професійної підготовки з формування готовності майбутніх педагогів до діагностичної діяльності суттєво підвищується внаслідок обґрунтування, розроблення її теоретичних і методичних засад, їх реалізації в практиці закладу вищої освіти у спеціально створених педагогічних умовах.

Посилання

Кондрашова Л.В. Концептуальна модель технології підготовки до професійної діяльності в системі дидактичної взаємодії «викладач - студент». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип.107. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. Винниченка, 2012. С.11-20. 292 с.
Мартиненко С.М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: монографія. К.: КМПУ ім. Б.Грінченка, 2008. 434 с.
Мельник О.М. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до діагностичної діяльності: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04; Запоріз. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Запоріжжя, 2002. 205 с.
Новик І.М. Формування готовності майбутніх учителів початкової школи до діагностичного супроводу розвитку пізнавальних інтересів учнів. Молодий вчений. 2016. № 3. С. 405-408
Савченко О.Я. Діагностика і дидактичні умови формування у молодших школярів мотивації уміння вчитися. Український педагогічний журнал. 2015. № 1. С. 85-98.
Чувасова Н.О. Технологізація фахової підготовки майбутніх учителів хімії та біології з розвитку їхнього творчого потенціалу. Znanstvena misel journal The journal is registered and published in Slovenia, 2017. № 4. S.42–47.
Austin, Vance L. (2018). Effective Behaviors Employed by Successful Teachers of Students with Learning and Emotional Challenges. Paving the Pathway for Educational Success: Effective Classroom Strategies for Students with Learning Disabilities, 109.
Clement, Mary C. (2018). What Successful Teachers Do: A Dozen Things to Ensure Student Learning. Rowman & Littlefield
Kondrashov N. M., Kondrashova K. G., Chuvasov M. O., Volkova N. V., Slyusarenko N. V. (2021) Technologization of preventive activities in the system of preparing future teachers: Apuntes Universitarios, Peru. Vol. 11, № 4. P. 183-202.
Lunney M. Use of Critical Thinking in the Diagnostic Processijnt. Inernational Journal of Nursing Terminologies and Classifications. 2010. Vol. 21. № 2. P. 82-88
Maaranen K. Teacher Studets’ MA Theses – A Gateway to Analitic Thinking About Teaching? A Case studu of Finnish Primary School Teachers. Scandinavian Journal of Educational Research. 2010. Vol. 54. № 5. P. 487-500.
Опубліковано
2025-02-10
Як цитувати
Чувасов, М. О. (2025). ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЯК ПРОЦЕС ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ДІАГНОСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (217), 264-269. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-217-264-269