ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ І АСТРОНОМІЇ У КОЛЕДЖАХ НА ЗАСАДАХ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ

  • Анна Володимирівна Бевз Кропивницький інженерний коледж Центральноукраїнського національного технічного університету https://orcid.org/0000-0001-8989-5784
Ключові слова: методи навчання, класифікація методів навчання

Анотація

У статті розглянуто та проаналізовано методи навчання адекватні характеру пізнавальної діяльності студентів інженерних коледжів. А саме пояснювально-ілюстративний та репродуктивний метод, метод проблемного навчання, частково-пошуковий та дослідницький методи. Пояснювально-ілюстративний метод використовується тоді, коли студенти здобувають знання, слухаючи розповідь, лекцію. Репродуктивний метод є доцільним, коли засвоєні поняття відтворюються на основі зразка або правила. Найбільш поширеним у навчанні фізики і астрономії є метод проблемного навчання. частково-пошуковий метод застосовується, коли студенти самостійно створюють проблему і дослідним шляхом виконують її, дослідницький метод доцільний у тих випадках, коли викладач ставить перед студентами задачу чи проблему у вигляді проекту, і ті вирішують її самостійно. Проте аналіз підручників з фізики та астрономії показав, що вказані методи мало пов’язані із змістом відповідних тем науки у підручниках. Тому в цьому зв’язку постає нова педагогічна проблема інтеграції таких знань.

Посилання

Білик О. С., Ключковська І. М. Інтеграція методів навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах. Педагогічний альманах. 2016. №30. С. 75–81.
Варій М. Й., Ортинський В. Л. Основи психології і педагогіки : навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2009. 376 с.
Видатні жінки – фізики. Частина І. URL: https://vseosvita.ua/library/vidatni-zinki-fiziki-castina-i-2585.html (дата звернення: 14.03.2019).
Видатні жінки – фізики. Частина ІІ. URL: https://vseosvita.ua/library/vidatni-zinki-fiziki-castina-ii-2590.html (дата звернення: 14.03.2019).
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997.
Крячко І. П. Методика навчання астрономії в старшій загальноосвітній школі. ВЦ «Наше небо», 2018. URL: http://www.astroosvita.kiev.ua/metod/Metodyka-navchannia-astronomii.pdf (дата звернення: 19.03.2019).
Навчальні програми «Фізика і астрономія. 10-11 класи. Рівень стандарту. Профільний рівень» (авторський колектив під керівництвом Ляшенка О. І.) / затверджені наказом МОН України від 24.11.2017 №1539.
Пурышева Н. С. Методические основы дифференцированного обучения физике в средней школе : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.02 / ИОСО РАО, М., 1995. 35 с
Садовий М. І., Вовкотруб В. П., Трифонова О. М. Вибрані питання загальної методики навчання фізики : навчальний посібник. Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. 252 с.
Садовий М. І., Бевз А. В. Мотиваційна діяльність викладача фізики у закладах вищої освіти І-ІІ рівня акредитації на засадах індивідуального підходу. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 173. С. 174–177.
Стецик С. П. Індивідуалізація навчальної діяльності учнів на уроках фізики : методичний посібник. Умань : ПП Жовтий О. О., 2011. 102 с.
Шевчук О. В. Класифікація методів навчання фізиці за ознаками дієвості та продуктивності. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Кам'янець-Подільський, 2011. № 17. С. 312–314 .
Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе. М.: Сентябрь, 2000. 176 с.
Як цитувати
Бевз, А. В. (1). ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ І АСТРОНОМІЇ У КОЛЕДЖАХ НА ЗАСАДАХ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 30-34. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/202