МЕТОДИЧІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ 360-ГРАДУСНОГО ВІДЕО В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: імерсивні технології, змішане навчання, 360-градусне відео, педагогічні умови, форми навчання, види діяльності учнів, технологічна карта року, навчальні досягнення

Анотація

У статті розглянуто важливість використання імерсивних технологій у змішаному навчанні, враховуючи нормативні документи та думки експертів у цій галузі. Підкреслено актуальність цієї теми в контексті сучасних цифрових технологій та зростаючої інтерактивності навчальних процесів. Проведено ґрунтовний аналіз закордонного досвіду щодо використання 360-градусного відео в освітній практиці вчителів. Узагальнено переваги та особливості використання змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти, а також описано 360-градусне відео як важливий компонент класу імерсивних технологій. Висвітлено переваги використання 360-градусного відео, такі як залучення та мотивація студентів, глибоке засвоєння матеріалу, інтерактивність та гнучкість технології. Обґрунтовано класифікаційні ознаки та здійснено класифікацію 360-градусного відео з метою добору вчителем відповідного контенту для організації і проведення уроку. З метою залучення учнів до активного навчання запропоновано та обґрунтовано педагогічні умови, види завдань для учнів, види діяльності учнів, шляхи здійснення дослідження учнями в 360-градусному відео, форми навчання учнів з використанням цієї технології та запропоновано підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів, які працюють і навчаються за цією технологією. Надані методичні рекомендації щодо розробки навчальних занять. Такий інструментарій, як технологічна карта року, може стати корисним для вчителів у плануванні та організації навчального процесу, дозволяючи систематизувати та використовувати 360-градусні відео протягом навчального року. Зважаючи на зазначене, варто також відзначити, що імерсивні технології можуть сприяти розвитку критичного мислення та творчих навичок учнів, забезпечуючи їм можливість взаємодії з матеріалом у більш глибокому та ефективному форматі. Крім того, імплементація 360-градусного відео в навчальний процес може сприяти підвищенню зацікавленості учнів у вивченні предметів та підвищити рівень їхньої мотивації до навчання. Перспективними напрямами дослідження ми вбачаємо вплив 360-градусного відео на навчальний процес та навчальні досягнення учнів, оскільки це може відкрити нові можливості для покращення якості освіти та підготовки майбутніх поколінь до викликів сучасного світу.

Посилання

Pham, B., Nguyen, H., Tu Nguyen, N. et al. Blended Learning for Secondary Schools in Nam Dinh Province to Satisfy New Standards: The Current Situation and Proposed Models. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 2022. 13(5). 10-27. URL: https://doi.org/10.47750/jett.2022.13.05.002.
Peng, Y., Wang, Y. & Hu, J. Examining ICT attitudes, use and support in blended learning settings for students’ reading performance: Approaches of artificial intelligence and multilevel model. Comput. Educ., 2023. 203 p. 104846. URL: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2023.104846.
Gault, J., & Cuevas, J. Uses of blended learning and its impact in a high school social studies classroom. International Journal of Technology in Education (IJTE), 2022. 5(3). 383-410. URL: https://doi.org/10.46328/ijte.247.
Ghimire, B. Blended learning in rural and remote schools: Challenges and opportunities. International Journal of Technology in Education (IJTE), 2022. 5(1). 88 96. URL: https://doi.org/10.46328/ijte.215.
Ibrahim, F., Padilla-Valdez, N. & Rosli, U.K. Hub-and-spokes practices of blended learning: trajectories of emergency remote teaching in Brunei Darussalam. Educ Inf Technol., 2022. 27. 525–549. URL: https://doi.org/10.1007/s10639-021-10754-2.
Brown, M., Skerritt, C., Shevlin, P., McNamara, G. & O’Hara J. Deconstructing the challenges and opportunities for blended learning in the post emergency learning era. Irish educational studies, 2022. 41, 1(71-84). URL: https://doi.org/10.1080/03323315.2021.2022526.
Kara, G. & Kaban, A. L. Experiences of elementary school teachers towards blended learning implementation. International Journal of Learning Technology, 2023. 18. 237–256. URL: https://doi.org/10.1504/ijlt.2023.132762.
Chang, W., Hsu, T., Chen, Y. & Jong, M. The Impact of 360-Degree Video on Learning Experience: Evidence from an Interdisciplinary Study. Interactive Learning Environments, 2018. 3(28). 1-15. URL: https://doi.org/10.1080/10494820.2018.1548490.
Mariam, S., Khawaja, K.F., Qaisar, M.N. & Ahmad, F. Blended learning sustainability in business schools: Role of quality of online teaching and immersive learning experience. International Journal of Management in Education, 2023. 21 (2). URL: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100776.
Lampropoulos, G., Barkoukis, V., Burden, K. et al. 360-degree video in education: An overview and a comparative social media data analysis of the last decade. Smart Learn. Environ, 2021. 8(20). URL: https://doi.org/10.1186/s40561-021-00165-8.
Blair, C., Walsh, C. & Best, P. Immersive 360° videos in health and social care education: a scoping review. BMC Med Educ, 21. 2021. 590 p. URL: https://doi.org/10.1186/s12909-021-03013-y.
Cai, W. & Liu, Y. (2022). The Value of Immersive Media in Expanding Chinese Public Cultural Participation and Its Realization Path From the Perspective of Cultural Education. Front. Psychol, 13:915913. 2022. URL: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.915913.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Литвинова, С. Г. (2024). МЕТОДИЧІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ 360-ГРАДУСНОГО ВІДЕО В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 279-286. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-279-286