ЦІЛІ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ДИСЦИПЛІН ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: педагогічна майстерність, професійна освіта, загальноосвітні дисципліни, мета, ієрархія цілей, цілепокладання

Анотація

Світовий та вітчизняний досвід свідчить, що принципові позитивні зміни в освітній системі нездійсненні доти, доки не відбувається адекватного підвищення якості професійної діяльності викладачів, що виявляється у їхній педагогічній майстерності. На всіх етапах розвитку освіти проблема формування та розвитку педагогічної майстерності була і залишається однією із ключових, тому що ефективність навчання та виховання підростаючого покоління, підготовка фахівців перебуває у прямій залежності від готовності та здатності викладача виконувати свої педагогічні функції. У зв'язку з цим особлива увага зосереджена на проблемі розвитку педагогічної майстерності викладача. Актуальність досліджуваної проблеми потребує визначення й обґрунтування цілей розвитку педагогічної майстерності викладача загальноосвітніх дисциплін закладу професійної освіти. Високі соціальні вимоги до особистості викладача потребують від нього стратегічного мислення, бачення перспектив модернізації освітнього процесу, умінь ставити перед собою цілі і завдання та вчасно і ефективно їх досягати.

Мета статті – визначення й обґрунтування цілей розвитку педагогічної майстерності викладачів загальноосвітніх дисциплін закладу професійної освіти. У роботі розглянуто цілі як очікувані і проміжні результати дій викладача, охарактеризовано процес цілепокладання, проаналізовано певні вимоги до його здійснення. У результаті дослідження спроєктовано ієрархію цілей розвитку педагогічної майстерності викладачів загальноосвітніх дисциплін закладу професійної освіти.

Доведено, що від спроєктованого комплексу цілей і завдань залежить і зміст розвитку педагогічної майстерності викладачів загальноосвітніх дисциплін. Природно, зазначений зміст виявляється через основні компоненти і функції педагогічної діяльності. Подальші наукові матеріали будуть присвячені проєктуванню змісту розвитку педагогічної майстерності викладачів загальноосвітніх дисциплін закладу професійної освіти на основі охарактеризованого комплексу цілей.

Посилання

Варій М. Й., Ортинський В. Л. Основи психології і педагогіки: навч. посібн. Київ: «Центр учбової літератури», 2007. 376 с.
Зязюн І. А., Крамущенко Л. В., Кривонос І. Ф. Педагогічна майстерність : підручник / За ред. І. А. Зязюна. Київ : Вища шк., 1997. 349 с.
Копильчак Б. В. Використання методу дерева цілей в стратегічному управлінні молодіжними громадськими організаціями. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 19. С. 63–67.
Курок Р. О. Розвиток правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів: теорія і методика: монографія. Київ: ТОВ «ЦП «КОМПРИНТ», 2022. 422 с.
Морохова В. О., Кощій О. В. Концептуальні основи стратегічного управління. Луцьк: Луцький НТУ, 2016. 56 с.
Психологічний словник / за pед. В. І. Войтка. Київ: Вища школа, 1982. 215 с.
Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності : навч. посіб. Київ : Вища школа, 2004. 335 с.
Трофімов Ю. Л., Рибалка В. В., Гончарук П. А. Психологія: підручник / за ред. Ю. Л. Трофімова. Київ: Либідь, 2005. 560 с.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Кабиш, М. Ю. (2024). ЦІЛІ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ДИСЦИПЛІН ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 146-151. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-146-151