ТЕХНОЛОГІЯ «ПЕРЕВЕРНУТОГО НАВЧАННЯ» В ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Олена Олександрівна Долгопол Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова http://orcid.org/0000-0002-9545-2290
  • Олена Василівна Кір’янова Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова http://orcid.org/0000-0002-9549-639X
Ключові слова: вища освіта, інноваційні технології, технологія «перевернуте навчання», мовна підготовка, сучасна українська літературна мова

Анотація

Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню технології «перевернутого навчання» студентів, яка відкриває нові перспективи підвищення якості освіти в українських ЗВО. Здійснено короткий екскурс в історію становлення цієї технології. Уточнено сутність, основі ідеї і особливості застосування технології в освітньому процесі.

У межах цієї публікації «перевернуте навчання» розглядається як відносно новий підхід до організації освітнього процесу, основна ідея якого полягає в зміні ролей викладача й здобувача освіти, із наданням останньому можливості самостійного опрацювання інформації, використовуючи відеоуроки й інші наочні матеріали, та удосконалення навички практичного застосування здобутих знань.

Визначено основні етапи, яких слід дотримуватись для ефективної реалізації технології «перевернутого навчання» у ЗВО.

Розкрито особливості використання технології «перевернутого навчання» викладачами кафедри психології, педагогіки і мовної підготовки ХНУМГ ім. О. М. Бекетова в межах вивчення дисципліни «Сучасна українська літературна мова». Закцентовано увагу на тому, що реалізація елементів цього типу змішаного навчання під час вивчення дисципліни «Сучасна українська літературна мова» сприяє формуванню наполегливості, уміння диференціювати навчальний матеріал, розуміти, опрацьовувати й інтерпретувати найбільш важливу й необхідну інформацію з використанням комплексу інформаційно-комунікаційних ресурсів.

Зроблено висновок про те, що технологія «перевернутого навчання» у вивченні дисципліни «Сучасна українська літературна мова» має низку переваг проти традиційного підходу організації освітнього процесу. «Перевернуте навчання» може допомогти студентам краще засвоїти матеріал, удосконалити навички спілкування і співпраці, а також розвинути критичне мислення і незалежність. До того ж за такого підходу перед викладачем відкривається широкий спектр можливостей для реалізації індивідуального підходу до кожного здобувача освіти.

Посилання

Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології у перевернутому навчанні студентів. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: збірник матер. наук. конф., м. Київ, 28 берез. 2017 р. Київ: ІІТЗН НАПН України, 2017. С. 147‒150.
Корницька Ю. Перевернутий клас в курсі англійської мови фахового спрямування: ставлення студентів. Молодь і ринок. 2020. № 1. С. 116–120.
Матвієнко Л., Красота О. Технологія перевернутого навчання у викладанні іноземної мови здобувачам вищої освіти. Наукові інновації та передові технології. Вип. 5 (19). 2023. С. 529–536.
Методичні рекомендації до проведення практичних занять із навчальної дисципліни «Сучасна українська літературна мова» (для студентів 2 курсу денної форми навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 035 – Філологія) / Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова; уклад. О. О. Долгопол, О. В. Кір’янова. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. 72 с.
Приходькіна Н. Використання технології переверненого навчання у професійній діяльності викладачів вищої школи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2014. Вип. 30. С. 141–144.
Bergmann, J., & Sams, A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. International Society for Technology in Education. 2012. Р. 120–190.
Mazur E. Peer Instruction: A User’s Manual. American Journal of Physics. 1999. № 67. P. 359–360. DOI: https://doi.org/10.1119/1.19265.
Rosenberg T. Turning Education Upside Down. The New York Times. 2013. URL: https://archive.nytimes.com/opinionator.blogs.nytimes.com/2013/10/09/turni-ng-education-upside-down/?_r=0 (Дата звернення: 12.01.2024).
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Долгопол, О. О., & Кір’янова, О. В. (2024). ТЕХНОЛОГІЯ «ПЕРЕВЕРНУТОГО НАВЧАННЯ» В ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 118-121. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-118-121