КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

  • Дмитрій Сергійович Вербівський Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-5238-1189
Ключові слова: інновація, інноваційні технології, інноваційна діяльність, інформаційно-комунікаційні технології, особистісно орієнтовані інноваційні технології, інформаційно-аналітичне забезпечення освітнього процесу

Анотація

У статті вивчаються особливості застосування інноваційних технологій у сучасній вищій освіті з урахуванням накопиченого європейського досвіду та ситуації в сучасній Україні. Предметом дослідження є інноваційна діяльність як наукова проблема застосування інноваційних технологій у сучасному освітньому процесі в умовах сучасної системи вищої освіти. Провідним методом дослідження є поєднання системного аналізу особливостей розробки та застосування інноваційних технологічних рішень у системі підготовки майбутніх вчителів інформатики з аналітичним вивченням накопиченого європейського та українського досвіду розвитку сучасної вищої освіти. Дослідження застосування інноваційні технології у закладах вищої освіти Європи та України в рамках виявлення особливостей впливу інноваційних технологічних рішень на їх функціонування. Провідна ідея дослідження ґрунтується на розробленні та впровадженні в процес підготовки майбутніх учителів інформатики методичної системи застосування інноваційних технологій, яка має інтегрований характер, відображає цілісність структури управління якістю цього процесу і забезпечить поетапне опанування майбутніми учителями інформатики професійно спрямованими знаннями і вміннями, розвиток інтелектуальних творчих якостей. Запропонована концепція розкриває методологічні особливості, методичні підходи та напрями застосування інноваційних технологій в процесі підготовки майбутніх учителів інформатики та гарантує досягнення результатів в єдності чотирьох взаємозалежних концептів: методологічного, теоретичного, методичного та практичного. В дослідженні використані методи аналізу наукової літератури, систематизації та узагальнення дослідницьких матеріалів, що дозволило виявити концептуальні засади застосування інноваційних технологій в підготовці майбутніх вчителів інформатики. Вибір методології даного дослідження має на меті максимально повну та об’єктивну характеристику зазначеної проблематики з точки зору якісної оцінки ступеня впровадження інноваційних технологій у сучасних закладах вищої освіти та їх впливу на розвиток професійних компетенцій у студентів сучасних ЗВО.

Посилання

Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання : наук.-метод. посіб. Київ : ІЗМН, 2018. 204 с.
Вітвицька С. С. Інновації у педагогічній підготовці магістрів як засіб підвищення їх конкурентоспроможності. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2013. Вип. 42. С. 108-114. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpviknu_2013_42_21
Дубасенюк О. А. Інновації в сучасній освіті. Інновації в освіті: інтеграція науки і практики: збірник науково-методичних праць. 2014. С. 12-28.
Коновальчук, І. І. Сутність інновації як системоутворювальної категорії педагогічної інноватики. Вища освіта в медсестринстві: проблеми і перспективи: матер. наук. практ. конф. Житомир: Полісся, 2011. с. 132-135.
Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. Київ : Грамота, 2005. 448 с.
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Вербівський, Д. С. (2024). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 72-76. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-72-76