ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНИХ РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • Олександр Леонідович Шумський Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0002-9498-7509
Ключові слова: електронні освітні ресурси, здобувачі вищої освіти, іншомовна підготовка, електронна лінгводидактика, автоматизовані навчальні комплекси, електронні підручники

Анотація

У роботі розглянуто дидактичні можливості комп’ютерних засобів навчання та електронних освітніх ресурсів як засобу підвищення ефективності навчання іноземної мови. Показано, що інтенсивний розвиток інформаційних технологій створив передумови для появи нової наукової дисципліни – електронної лінгводидактики, яка досліджує особливості та закономірності розвитку процесу іншомовної підготовки в нових умовах глобального інформаційно-освітнього середовища. Доведено, що в умовах сьогодення електронні освітні ресурси дозволяють ефективно вирішувати низку дидактичних завдань у таких видах іншомовної навчальної діяльності, як представлення навчальної інформації, контроль засвоєння навчального матеріалу, формування мовленнєвих навичок та вмінь. Істотною перевагою використання програмних інструментів нового покоління є можливість для викладачів самостійно створювати електронні освітні ресурси, які дають змогу реалізувати власні дидактичні та методичні ідеї у новому, цифровому, форматі. Схарактеризовано переваги автоматизованих навчальних комплексів у плані забезпечення здобувачів освіти оптимальними умовами для іншомовної діяльності та формування у них основних практичних умінь та навичок у різних видах іншомовної мовленнєвої діяльності. Обґрунтовано, що основним завданням автоматизованих навчальних комплексів має бути надання допомоги здобувачам вищої освіти щодо усвідомленого здійснення комплексної самоіндивідуалізації за мотивувальними, навчальними, розвивальними і формувальними функціями іншомовної освіти. Показано, що важливу роль в удосконаленні методичного аспекту навчання іноземної мови відіграють електронні підручники, гіпертекстова структура яких забезпечує вільний доступ до необхідної довідкової, словникової чи енциклопедичної інформації, а також дає змогу користувачеві самостійно обирати оптимальну траєкторію вивчення навчального матеріалу, спосіб його викладення та зручний темп роботи у відповідності з психофізіологічними особливостями свого сприйняття. Таким чином, використання електронних освітніх ресурсів надає можливість сформувати новий, автономний, тип здобувача освіти, здатного бути суб’єктом власної іншомовної діяльності.

Посилання

UNESCO’s basic texts on the information society. Paris: UNESCO, 2003. 108 p.
Проект «Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 років». URL: URL: https://ips.ligazakon.net/document/NT1078 (дата звернення: 15.11.2023).
Cognitive and neuropsychological approaches to mental imagery / M. Denis,‎ J. Engelkamp,‎ J. Richardson (Eds.). New York: Springer. 2011. 443 p.
Гарцов О. Електронна лінгводидактика: інновації мовної освіти: монографія. Saarbrücken: Lambert Academic Publishing, 2010. 380 p.
Elkins, D., Pinder, D. E-learning fundamentals: A practical guide. New York: ATD Press, 2015. 176 p.
Blokdyk, G. Personal learning environment: A complete guide. Brendale: 5STARCooks, 2020. 244 p.
Бориско Н. Ф. Концепція навчально-методичного комплексу для практичної мовної підготовки вчителів німецької мови (матеріал інтенсивного навчання): монографія. Київ: Вид. центр КНЛУ, 1999. 268 с.
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Шумський, О. Л. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ОСВІТНИХ РЕСУРСІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 234-238. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-234-238