СУЧАСНІ МЕТОДИ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ
Анотація
За останні роки світовий флот істотно змінився: з’явилися нові типи судів, це вимагає нових конструктивних рішень, багато функцій, які виконувалися людиною, передані автоматиці. Значна частина виробничих процесів на судах автоматизована, що зумовило підвищення вимог судновласників до кваліфікації фахівців морських спеціальностей. Керувати сучасними великовантажними морськими суднами, що мають великі швидкості, можуть лише високоосвічені фахівці – професіонали, які пройшли якісну морську підготовку і досконало оволоділи новітніми методами та засобами судноводіння. Це значною мірою визначає характер підготовки сучасного судноводія.
Учені слушно зауважують, що основним завданням вищого морського навчального закладу в процесі навчання судноводіїв є підготовка фахівців, здатних та готових управляти сучасними технічними засобами і командою, орієнтуватися у різноманітних, зокрема й екстремальних, ситуаціях, швидко приймати правильні рішення.
Слід акцентувати увагу, що попри постійний стрімкий розвиток морської техніки, мореплавання залишається сферою підвищеної небезпеки для людини, а тому морський інженер повинен отримати фундаментальну освіту, яка на перше місце висуває саме математичну підготовку.
Розглядаючи математичну підготовку курсантів морських вищих навчальних закладів, необхідно враховувати індивідуальні здібності кожного курсанта. Виникає необхідність правильного вибору способу, форми і методів організації навчання в процесі формування і розвитку математичної компетентності для успішної професійної діяльності.
У статті розглянута доцільність посилення математичного складника в процесі підготовки здобувачів освіти морських закладів та представлені інноваційні елементи навчання дисциплін математичного профілю, застосування яких у навчальному процесі уможливить підвищення якості математичних знань, необхідних у професійній діяльності сучасного судноводія.
Отже, актуальність роботи зумовлена потребою постійного перегляду та вдосконалення фундаментальної професійної підготовки сучасного судноводія, зокрема її математичної складової.
Посилання
Архангельський С.І. Навчальний процес у вищій школі, його закономірні основи і методи. Вища школа. 1980. 368 с.
Джежуль Т. С. Застосування можливостей програми microsoft excel як засобу підготовки майбутніх судноводіїв з математики у вищих морських навчальних закладах. Інформаційні технології в освіті. 2011. № 10. C. 193–200.
Джежуль Т. С. Компʼютерна підтримка процесу формування фахової компетентності майбутніх судноводіїв під час вивчення спецкурсу «сферична тригонометрія». Інформаційні технології в освіті. 2010. № 6. 136–140 с.
Доброштан О. О. Сучасні вимоги до математичної підготовки майбутніх фахівців морської галузі відповідно до міжнародних стандартів. Фізико-математична освіта. 2017. Випуск 1(11). С. 37-41.
Гнеденко Б.В. Математична освіта у вузах. Вища школа. 1984. 174 с.
Міжнародна конвенція про підготовку і дипломування моряків та несення вахти.-Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків, 2009. 736 с.
Міжнародна конвенція про підготовку і стандартів підготовки та дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками, внесеними в 1995 році (STCW’95). Код для підготовки і дипломування моряків та несення вахти (STCW’95 кодексу). ІМО. Морського судноплавства. Варна,1997.
Спичак Т.С. Методична система реалізації міжпредметних зв’язків у навчанні математики майбутніх судноводіїв: дис. канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (математика); Херсонський державний університет. Херсон, 2014. 297 с.