ВИКОРИСТАННЯ ФІТНЕС-ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Анотація
У статті описані та обґрунтовані потреби щодо формування здоров’язбережувальної компетентності вчителя фізичної культури у мінливих умовах суспільства та довкілля. Здоров’язбережувальна компетентність розглядається як якість особистості, що ґрунтується на інтеграції знань, умінь, навичок, ціннісних ставлень особистості, спрямованих на збереження фізичного, соціального, психічного та духовного здоров’я і реалізується у здоров’язбережувальній діяльності. Наголошується на ключовому значенні здоров’язберігаючої діяльності як можливості установлення зв’язку між знаннями й ситуацією, як здатності знайти, виявити процедуру, яка підходить для вирішення проблеми.
Для діагностики рівня здоров’язберігаючої компетентності важливим є рівень засвоєння особистістю валеологічних знань, стійка мотивація до здорового способу життя, розробка комплексу здоров’язбережувальних заходів.
Розглянуто класифікацію сучасних технологій здоров’язбереження, особливе значення у якій чільне місце посідають здоров’яформувальні технології, що передбачають цілеспрямовану оздоровчу гуманістичну, особистісно орієнтовану взаємодію викладача й студента і спрямовані на формування, збереження, зміцнення, відновлення здоров’я особистості.
Фітнес-технології розглядаються як сукупність науково-обґрунтованих способів і методичних прийомів, що мають оздоровчий вплив і спрямовані на задоволення потреб особистості у руховій активності, формування позитивного ставлення до здорового способу життя та соціальної успішності.
Аналізуються педагогічні можливості фітнес-технологій для формування здоров’язберігаючої компетентності студентів факультету фізичного виховання, серед яких вирізняємо формування у особистості здоров’язбережувальних поглядів, мислення та свідомості, уміння застосовувати набуті знання і навички для збереження і зміцнення власного здоров’я, використання набутого досвіду у майбутній професійній діяльності та соціумі.
Посилання
Ващенко О., Свириденко С. Готовність вчителя до використання здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховному процесі. Здоров’я та фізична культура. 2006. № 8. С. 1-6.
Воронін Д.Є. Здоров’язберігаюча компетентність студента в соціально-педагогічному аспекті. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. за ред. Єрмакова С.С. Харків: ХДАДМ (XXПІ), 2006. № 2. С. 25-28.
Кравчук Н.П. Педагогічні умови формування здоровʼязбережувальної компетентності в майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. № 8(52). С. 135–146.
Лутаєва Т.В., Шварп Н.В., Тимощук Г.В. Формування психогігієнічної компетентності здобувачів вищої освіти. Науковi записки Центральноїкраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2022. Вип. 206. С. 43-50.
Максимович О.М. Компетентнісний підхід при підготовці майбутніх учителів до професійної діяльності. Вісник Прикарпатського університету. Серія: Педагогіка. Івано-Франківськ, 2011. Вип. ХL. Частина 2. С.87 – 89.
Омельчук О.В., Слобожанінов А.А., Ляхова І.М. Формування здоров’язбережувальних компетентностей студентів засобами інфокомунікаційних технологій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць / За ред. О.В. Тимошенка. Київ: Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2022, Випуск 6(151) 22, С. 105- 108.
Присяжнюк С.І. Використання здоров'язбережувальних технологій у фізичному вихованні студентів спеціального медичного відділення. Теорія та практика: монографія. Київ: ЦП “КОМПРИНТ”, 2012. 464 с.
Рибалко Л.М. Педагогічні умови формування здорового способу життя в студентської молоді. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. Вип. 147. Т. ІІ. Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М.О. Чернігів: ЧНПУ, 2017. С. 118-121.
Согоконь О. Формування здоров'язбережувальної компетентності студентів сучасного закладу освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць. Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип.27 (2-2019). Кам'янець- Подільський, 2019. С.115-120.