ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  • Генадій Анатолійович Лещенко Льотна академія Національного авіаційного університету https://orcid.org/0000-0001-9780-060X
  • Оксана Віталіївна Захарова Льотна академія Національного авіаційного університету https://orcid.org/0000-0002-8301-2060
Ключові слова: рухова активність, дистанційне навчання, технології, соціальна дезадаптація, реалізація фізичного виховання студентів, векторні інформаційні технології, розвиток рухових якостей, вдосконалення спортивної техніки, аналізаторних функцій організму

Анотація

У статті представлено педагогічний аналіз проблеми фізичного виховання студентів в умовах запровадження дистанційного навчання. Пропонується розгляд основних аспектів технології дистанційного навчання як засобу створення можливості підтримки та запобіганню явищам соціальної дезадаптації студентської молоді. Дослідження доповнене практичними аспектами такого виду взаємодії зі студентами, аналізом академічних та наукових досягнень у цьому напрямі. На підставі підсумків здійсненого педагогічного аналізу запропоновано систему організаційних форм, методів і засобів фізичного виховання задля створення можливості підтримки належного рівня рухової активності студентів, виокремлено цільове скерування дистанційного навчання у реалізації фізичного виховання студентів та використання векторних інформаційних технологій у цьому процесі, що відкриває нові перспективи розвитку галузі та має стати основою стратегії розвитку фізичного виховання. З’ясовано, що застосування технології дистанційного навчання дозволяє забезпечити цілісне багатоаспектне фізичне виховання, спрямоване на збереження і зміцнення здоров’я студентів в ситуації вимушеного обмеження їхньої рухової активності. Обгрунтовано висновок, що, опановуючи цифрові технології навчання, застосовуючи найбільш вдалі методичні прийоми для опанування навчальної програми студентами на віддалі, підбираючи такі тренування, відео-лекції, майстер-класи, завдання та комплекси вправ для розвитку фізичних якостей, що не потребують спеціального обладнання, інвентарю та можуть бути виконані в домашніх умовах уможливлюють формування здоров’язбережувального середовища задля протидії негативним наслідкам дистанційної форми організації навчання студентів та створюють ефективні умови для розвитку рухових якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості, спритності), вдосконалення спортивної техніки і аналізаторних функцій організму. Студентські фото- та відеозвіти з виконання вправ і складання нормативів, тестові завдання, робота з теоретичними матеріалами, постійне спостереження за станом здоров’я ‒ це пріоритети в процесі самостійної організації занять з фізичного виховання, фізичного самовдосконалення, структури стилю життя.

Посилання

Верхало Ю. Н. Тренажери та пристрої для відновлення здоров’я та рекреації інвалідів. Київ : Видавництво Ліра. К, 2004. 536 с.

Гребінка Г. Я., Куспиш О. В., Кубрак Я. Д., Рожко О. І. Формування інформаційного простору фізичного виховання студентів технологіями дистанційного навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 2020. 3(123). С. 33–37.

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» (від 18 червня 1998 року). Голос України. 1999. 17 липня.

Закон України «Про фізичну культуру і спорт». Київ: 1994. 22 с.

Сергієнко Л. П. Тестування рухових здібностей. Київ: Олімпійська література. 2001. 439 с.

Тимошенко О.В. Особливості організації дистанційної форми навчання майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах України. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2014. № 118(2). С. 237‒242.

Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. 272 с.

Koryahin V., Blavt O., Serbo Y. Implementation of physical education of students using distance learning technologies: aspect of healthcare. Modern education, training and upbringing: collective monograph. Іnternational Science Group. Boston: Primedia eLaunch, 2021. С. 168–173.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Лещенко, Г. А., & Захарова, О. В. (2022). ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 189-194. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-189-194