МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ БІОРІЗНОМАНІТТЯ КІРОВОГРАДЩИНИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
Ключові слова:
біорізноманіття, природа рідного краю, флора, фауна, краєзнавча робота, еколого-натуралістичні дослідження
Анотація
У статті розглядається питання суті змісту готовності до краєзнавчої роботи студентів майбутніх вчителів. Зазначено умови фахової підготовки студентів в природних та лабораторних умовах з метою вдосконалення їх краєзнавчих та екологічних знань, природоохоронних умінь, ціннісної орієнтації щодо збереження природи, та загального підвищення рівня професійної компетентності.
Посилання
Аркушина Г. Ф. Можливості використання флори заповідних територій та синантропної флори для польової практики з ботаніки / Г. Ф. Аркушиина // Матеріали ХІ з’їзду Українського ботанічного товариства. – Харків, 2001. – С. 11–12.
Аркушина Г. Ф. Особливості навчально-польових ботанічних практик на природничо-географічному факультеті КДПУ / Г. Ф. Аркушиина // «Роль навчальних та виробничих екскурсій в професійній підготовці майбутнього вчителя природничих дисциплін». Збірник наукових праць Всеукраїнського науково-практичного семінару. – Полтава: вид ПДПУ. – 2003. – С. 116–117.
Аркушина Г. Ф. Особливості формування природничо-наукового способу мислення при підготовці майбутніх вчителів біології / Г. Ф. Аркушиина // Збірник наукових праць за матеріалами міжнародної науково-практичної конференції «освіта для стійкого розвитку: формування готовності педагогічних кадрів» – Тернопіль, 2009. – С. 49–51.
Аркушина Г. Ф. Значення досліджень місцевої флори в професійній підготовці студентів природничо-географічного факультету / Г. Ф. Аркушиина, Г. Г. Найдьонова // Матеріали ХІІІ з’їзду Українського ботанічного товариства (19–23 вересня 2011 р., м. Львів). – Львів, 2011. – С. 473.
Аркушина Г. Ф. Значення науково-дослідницької діяльності студентів природничо-географічного факультету у формування екологічної компетентності майбутнього вчителя / Г. Ф. Аркушиина, Г. Г. Найдьонова // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Методика викладання природничих дисциплін у вищій та середній школі». ХІХ Каришинські читання. (м. Полтава,17-18 травня 2012 р.) – м. Полтава: Астрая, 2012. – С. 363–364
Аркушина Г. Ф. Особливості використання регіональної складової при вивченні біотичної різноманітності в процесі підготовки фахівців-біологів / Г. Ф. Аркушиина // Матеріали ІІ Регіональної науково-практичної конференції «Екологічні проблеми сучасності та шляхи їх вирішення» (Кіровоград, 21 квітня 2016 р.) / За загальною редакцією к.б.н., доц. Медведєвої О. В. – Кіровоград. : КОД, 2016. – С. 5–8.
Аркушина Г. Ф. Застосування досліджень біорізноманітності флори Кіровоградщини в оптимізації викладання ботаніки для студентів природничо-географічного факультету / Г.Ф. Аркушиина // Матеріали Міжвузівської науково-практичної конференції «Актуальні наукові дослідження та їх роль в соціалізації студентської молоді» (Корпивницький, 25 квітня 2017року) – м. Кропивницький, 2017. – С. 82.
Аркушина Г. Ф. Методичні аспекти використання гербарію та ботанічних колекцій в процесі підготовки вчителів природничих дисциплін / Г. Ф. Аркушиина, Г. Г. Найдьонова // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, випуск 173. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – С. 66–71.
Артюшенко В. Краєзнавчий підхід у процесі особистісно орієнованого навчання та виховання учнів Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 37 / В. Артюшекно, Д. Яроха // Витоки педагогічної майстерності. – 2012. – Випуск 10. – С. 16–19.
Бондаренко О. В. Зміст і структура готовності до краєзнавчої роботи / О. В. Бондаренко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені В. Винниченка: Зб. – Кіровоград, 2005. – Вип. 60. – Ч. 2 – С. 250–253.
Волохата К. М. Роль краєзнавства у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів / К. М. Волохата, О. А. Блажко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка: Педагогічні науки. – Випуск 2 (88). – С. 65–69.
Матіяш В. В. Педагогічне краєзнавство: сутність, принципи, джерела / В. В. Матіяш // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – № 5. – С. 113–114.
Попович Г. Л. Методика формавання краєзнавчо-туристичних знань у майбутніх учителів географії: дис. … кандидата пед. наук: 13.00.02 // Попович Галина Леонідівна. – Полтава, 2015. – 259 с.
Аркушина Г. Ф. Особливості навчально-польових ботанічних практик на природничо-географічному факультеті КДПУ / Г. Ф. Аркушиина // «Роль навчальних та виробничих екскурсій в професійній підготовці майбутнього вчителя природничих дисциплін». Збірник наукових праць Всеукраїнського науково-практичного семінару. – Полтава: вид ПДПУ. – 2003. – С. 116–117.
Аркушина Г. Ф. Особливості формування природничо-наукового способу мислення при підготовці майбутніх вчителів біології / Г. Ф. Аркушиина // Збірник наукових праць за матеріалами міжнародної науково-практичної конференції «освіта для стійкого розвитку: формування готовності педагогічних кадрів» – Тернопіль, 2009. – С. 49–51.
Аркушина Г. Ф. Значення досліджень місцевої флори в професійній підготовці студентів природничо-географічного факультету / Г. Ф. Аркушиина, Г. Г. Найдьонова // Матеріали ХІІІ з’їзду Українського ботанічного товариства (19–23 вересня 2011 р., м. Львів). – Львів, 2011. – С. 473.
Аркушина Г. Ф. Значення науково-дослідницької діяльності студентів природничо-географічного факультету у формування екологічної компетентності майбутнього вчителя / Г. Ф. Аркушиина, Г. Г. Найдьонова // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Методика викладання природничих дисциплін у вищій та середній школі». ХІХ Каришинські читання. (м. Полтава,17-18 травня 2012 р.) – м. Полтава: Астрая, 2012. – С. 363–364
Аркушина Г. Ф. Особливості використання регіональної складової при вивченні біотичної різноманітності в процесі підготовки фахівців-біологів / Г. Ф. Аркушиина // Матеріали ІІ Регіональної науково-практичної конференції «Екологічні проблеми сучасності та шляхи їх вирішення» (Кіровоград, 21 квітня 2016 р.) / За загальною редакцією к.б.н., доц. Медведєвої О. В. – Кіровоград. : КОД, 2016. – С. 5–8.
Аркушина Г. Ф. Застосування досліджень біорізноманітності флори Кіровоградщини в оптимізації викладання ботаніки для студентів природничо-географічного факультету / Г.Ф. Аркушиина // Матеріали Міжвузівської науково-практичної конференції «Актуальні наукові дослідження та їх роль в соціалізації студентської молоді» (Корпивницький, 25 квітня 2017року) – м. Кропивницький, 2017. – С. 82.
Аркушина Г. Ф. Методичні аспекти використання гербарію та ботанічних колекцій в процесі підготовки вчителів природничих дисциплін / Г. Ф. Аркушиина, Г. Г. Найдьонова // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, випуск 173. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – С. 66–71.
Артюшенко В. Краєзнавчий підхід у процесі особистісно орієнованого навчання та виховання учнів Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 37 / В. Артюшекно, Д. Яроха // Витоки педагогічної майстерності. – 2012. – Випуск 10. – С. 16–19.
Бондаренко О. В. Зміст і структура готовності до краєзнавчої роботи / О. В. Бондаренко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені В. Винниченка: Зб. – Кіровоград, 2005. – Вип. 60. – Ч. 2 – С. 250–253.
Волохата К. М. Роль краєзнавства у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів / К. М. Волохата, О. А. Блажко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка: Педагогічні науки. – Випуск 2 (88). – С. 65–69.
Матіяш В. В. Педагогічне краєзнавство: сутність, принципи, джерела / В. В. Матіяш // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – № 5. – С. 113–114.
Попович Г. Л. Методика формавання краєзнавчо-туристичних знань у майбутніх учителів географії: дис. … кандидата пед. наук: 13.00.02 // Попович Галина Леонідівна. – Полтава, 2015. – 259 с.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Найдьонова, Г. Г., & Аркушина, Г. Ф. (2019). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ БІОРІЗНОМАНІТТЯ КІРОВОГРАДЩИНИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 158-163. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/125
Розділ
Статті