ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРАЦЯХ ВІТЧИЗНЯНИХ ТА ЗАРУБІЖНИХ НАУКОВЦІВ
Анотація
У статті проаналізовано вітчизняний та зарубіжний досвід застосування технологій доповненої та віртуальної реальності у освітньому процесі. На основі теоретичного дослідження проблеми виявлено, що імерсивні технології інтенсивно розвиваються та дедалі частіше використовуються у всіх сферах нашого життя. Визначено, що віртуальна реальність сприяє трансформації навчального процесу; вдосконаленню існуючих і виникненню нових організаційних форм, видів і методів навчання. Зазначено, що додаткових досліджень потребують питання: розроблення методики використання імерсивних технологій при вивченні конкретних дисциплін з дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог. Визначено, що для ефективного використання засобів доповненої та віртуальної реальностей в освітньому процесі необхідне спеціально створене середовище, яке повністю відповідатиме сучасним вимогам.
Посилання
7 головних трендів віртуальної реальності та прогнозів на 2021-2022 рік URL: https://financesonline.com/virtual-reality-trends/ ( дата звернення: 18.11.2021)
9 сфер применения виртуальной реальности: размеры рынка и перспективы URL: https://vc.ru/flood/13837-vr-use (дата звернення: 18.11.2021)
Giasiranis S., Sofos L. Production and Evaluation of Educational Material Using Augmented Reality for Teaching the Module of «Representation of the Information on Computers» in Junior High School. Creative Education. 2016. Vol.7. Pp.1270-1291. http://doi.org/10.4236/ce.2016.79134
Hsin-Kai Wu, Lee Silvia Wen-Yu, Changc Hsin-Yi, Liang Jyh-Chong. Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 2013. Vol.62(1). Pp. 41-49. Elsevier Ltd. Retrieved June 11, 2020 URL: https://www.learntechlib.org/p/132254/ (дата звернення: 18.11.2021).
Klopfer E., Squire K., Environmental Detectives — the development of an augmented reality platform for environmental simulations. Educational Technology Research and Development. 2007. Vol. 56(2). Pp.203-228. http://doi.org/10.1007/s11423-007-9037-6
Lee, K. Augmented Reality in Education and Training. Techtrends Tech Trends, 2012. Vol. 56. Pp.13–21. https://doi.org/10.1007/s11528-012-0559-3
Market Watch. URL: https://www.marketwatch.com
/press-release/virtual-reality-vr-market-2020-byglobal-growth-prospects-future-trends-development-status-opportunities-leading-players-with-regions-forecast-to2024-2020-09-25 (дата звернення: 14.10.2021).
Pinchuk Olga P., Tkachenko Vitaliy A., Burov Oleksandr Yu. AV and VR as Gamification of Cognitive Tasks. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2387/20190437.pdf (дата звернення: 18.11.2021)
Yuen, S., Yaoyuneyong, G., & Johnson, E. Augmented Reality: An Overview and Five Directions for AR in Education. Educational Technology Development and Exchange, 2011. Vol.4. Pp. 119-140.
Zhu, Y., Ye, H. and Tang, S. Research on the Communication Effect of Augmented Reality Technology in Electronic Publications among Youth-A Case Study of “Augmented Reality Interactive Science Reading”. Advances in Applied Sociology, 2017. Vol.7. Pp. 305-318. doi: 10.4236/aasoci.2017.78019
А. Фоннет та Ю. Прі. Огляд заглибливої аналітики. Transactions on Visualization and Computer Graphics , vol. 27, № 3, C. 2101-2122, (1 березня 2021 р.), doi: 10.1109/TVCG.2019.2929033
Аранова С.В. К методологии визуализации учебной информации. Интеграция художественного и логического. 2011. №2. URL: https://cutt.ly/rgnTLud (дата звернення: 18.11.2021)
Биков В.Ю. Мобільний простір і мобільно орієнтоване середовище Інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування. Інформаційні технології в освіті, 2013. №17. С. 9-37
Інструменти доповненої реальності у навчанні фізики у закладах вищої технічної освіти. / Грунтова Т., Єчкало Ю., Стрюк А., Пікільняк А. Педагогіка вищої та середньої школи, 2018. №51. С. 47–57. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3655
Климнюк В.Є. Віртуальна реальність в освітньому процесі. Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил, 2018. № 2. С. 207–212
Літорович О.В., Карий О.І. Використання адаптивно-інтерактивних систем у процесі навчання персоналу. Економічний простір, (159), 58-62. https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-11
Мельник І., Задерей Н., Нефьодова Г. Доповнена та віртуальна реальність як ресурс навчальної діяльності студентів. Інформаційні технології та комп’ютерне моделювання : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Івано-Франківськ, (22 грудня 2018 р.) Івано-Франківськ, 2018. С. 61–64, С. 43–45
Мерзликін О., Тополова І., Тронь В. Розвиток ключових компетентностей засобами доповненої реальності на уроках CLIL. Освітній вимір, 2018. №51. С.58–73. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3656
Мінтій І., Соловйов В. Доповнена реальність: український сучасний бізнес та освіта майбутнього. Освітній вимір, 2018. Вип. 51, С. 290–296. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3676
Використання доповненої реальності в хімічній освіті. / Нечипуренко П. та ін. Освітній вимір, 2018. Вип. 51. С. 25-36. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3650
Рашевська Н.В. Перспективи застосування засобів доповненої реальності у процесі навчання майбутніх інженерів. Науковий вісник Ужгородського університету. серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2018. Вип. 2 (43). С.226–228
Синегуб А.А. Использование виртуальной реальности в образовании. Научные исследования. 2018. №4 (23). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-virtualnoy-realnosti-v-obrazovanii (дата звернення: 11.09.2021)
Соколюк О.М. Інформаційно-освітнє середовище навчання в умовах трансформації освіти. Науковi записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2016. Вип. 12(ІІІ). С.48–55
Доповнена реальність як засіб реалізації дистанційного навчання в умовах карантину. / Ткачук В.В., Єчкало Ю.В., Тарадуда А.С., Стеблівець І.П. Освітній дискурс: збірник наукових праць. 2020. Вип. 22. No 4. С. 43–53.
Шмиголь М.Ф., Юшкевич Ю.С. Віртуальна реальність як феномен інформаційного суспільства: світоглядний аспект. Гілея: науковий вісник. 2019. Вип. 142(2). С. 212–215