ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Анотація
У статті розглядаються питання формування ціннісних орієнтацій молодших школярів в умовах Нової української школи. Актуальність проблеми було визначено в нормативно-правових документах. З’ясовано мету статті - проаналізувати проблему формування ціннісних орієнтацій молодших школярів в умовах Нової української школи. Методами дослідження є аналіз психолого-педагогічної, соціологічної, навчально-методичної літератури, офіційних документів; теоретичне узагальнення результатів досліджень. Проаналізовано поняття «цінність», «ціннісні орієнтації». Обґрунтовано, що молодший шкільний вік створює додаткові можливості для ефективного розвитку ціннісних орієнтацій. Визначений результат процесу формування ціннісних орієнтацій молодших школярів освітньому середовищі. Рекомендовані педагогічні умови, які сприяють вирішенню даної проблеми. Зазначені критерії оцінки ефективності процесу реалізації педагогічних умов. Запропоновані етапи формування ціннісних орієнтацій. Зауважені основні форми виховної роботи вчителів щодо формування ціннісних орієнтацій.
Посилання
Бутковська Т.В. Проблема цінностей у соціалізації особистості. Науково-метод. Збірник. Київ : 1997. С. 27-31.
Єрмакова С.С. Формування професійно-педагогічних цінностей у майбутніх учителів початкових класів : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Одеса : 2003. 266 с.
Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р.: Виховна робота в закладах освіти України. Випуск ІІ. Збірник нормативних документів та методичних рекомендацій. 2017. С. 43-75
Коберник О.М. Формування морально-ціннісних орієнтацій учнів у процесі розв’язування життєвих задач URL: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN16/11komrzz.pdf (дата звернення 25.09.2021р.).
Програма «Нова українська школа» у поступі до цінностей. URL: https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/ (дата звернення 21.09.2021р.).
Савченко О.Я. Альтернативні можливості початкової освіти. Початкова школа. 1994. № 5. С. 3-6.