ВИХОВАННЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ В КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

  • Наталія Василівна Авдимирець Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: нова Українська школа, учень, комунікація, діалог, виховання, цінності

Анотація

Стаття присвячена виявленню змісту сучасних змін, що відбуваються в освіті, а також встановленню необхідних стратегій і тактик для освоєння умов гармонізації представників нового покоління як суб'єктів культурно-освітнього простору. Визначено істотні зміни в шкільній освіті в цілому, і найважливіші складники у роботі вчителя (інноваційні технології, самоосвіта, саморозвиток, цінності тощо) в умовах реалізації концепції нової української школи. Парадигма філософського супроводу представлена як конструктивна програма орієнтації на гармонізацію взаємодії об'єкта та суб'єкта з метою взаємопорозуміння. Доведено, що без діалогу й комунікативної компетентності нова Українська школа не буде гармонійною, оскільки концепція виховання нового громадянина світу залишиться без ціннісно-смислової спрямованості на дискурсивність, комунікативну етику й на комунікативно-діалогічну компетентність. Запропоновано використовувати нові способи мислення, продукувати створення нових цінностей, засобів формування нової особистості, що складають теоретичну основу філософського супроводу в розвитку комунікативно-діалогічної компетенції особистості в культурно-освітньому просторі.

Посилання

Аndrushchenko, V. P. (2010). Osvitnya polityka (oglyad poryadku dennogo). [Educational policy (review of the agenda)]. Кyiv.
Bilodid, Yu. М. (2006). Filosofiya: ukrayinskyi svitogliadnyi aktsent: navch.posiblyk dlia VNZ. [Philosiphy: Ukrainian worldview accent: studies: manual for higher educational establishments]. Кyiv. Gorbunova, L. S. (2016). Kliuchovi kompetentsiyi u trnsnatsionalnomy osvitniomu prostori: vyznachennia ta implementatsiya. [Key Competences in a Transnational Educational Space: Definitions and Implementation]. Moscow.
Zinchenko, V. (2014). Sotsialna filosofia «novogo gumanizmu» u pryntsypah osvity ta menedzhmenti moral'no-tsinnisnogo vyhovannia i formuvannia intelektual'noyi osobystosti. [Social philosophy of «new humanism» in the principles of education and management of moral and value education and the formation of intellectual personality]. Moscow.
Meshko, G. М. (2010). Vstup do pedagogichnoyi profesiyi: navch. posib. [Introduction to the pedagogical profession: manual]. Kyiv.
Piren, М. (2011). Tsinnisni oriyentatsiyi molodi v ukrayinskomy suspilstvi na suchasnomu etapi. [Value orientations of young people in Ukrainian society at the present stage]. [Electronic resource] / Mariya Piren, Olena Tsilyuryk // Education of the Region. № 4. – URL: http: // social-science.com.ua/article/648 http://social-science.com.ua/article/648 (15. 02. 2017).
Puti promysla Bozhyia i sviatootecheskoye nasladiye (sbornik dokladov). (2008). [Ways of God's Providence and the Patristic Heritage (collection of lectures)]. Moscow.
Siedykh, К. V. (2008). Psyhologia vzaye-modiyi system: «simya ta osvitni instytutsiyi». [Psychology of the interaction of systems: «family and educational institutions»]. Poltava.
Тroyitska, О. М. (2016). Dialog i tolerantnist u kulturno-osvitniomu prostori vyshchoyi shkoly: monografiya. [Dialogue and Tolerance in the Cultural and Educational Space of the Higher School: Monograph]. Меlitopol.
Filosofiya: navchalny posibnyk. (1998). [Filosofia: Philosophy: Tutorial]. Kyiv.
Fitsula, М. М. (2010). Pedagogika: navchaly posibnyk dlia studentiv vyshchih pedagogichnyh zakladiv osvity. [Pedagogics: Manual for high school students]. Ternopyl.
Shcherba, S. P. (2007). Filosofiya: navch. Posibnyk. [Philosophy: manual]. Kyiv.
Harrison Stiven. (2005). Schastlivy rebionok. [Happy Child]. Moscow.
Опубліковано
2019-08-28
Як цитувати
Авдимирець, Н. В. (2019). ВИХОВАННЯ НОВОГО ПОКОЛІННЯ В КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 172-180. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/116