ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЛІСОГОСПОДАРСЬКОЇ ГАЛУЗІ НА ОСНОВІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ВИРОБНИЧИХ СИТУАЦІЙ

Ключові слова: лісові культури, виробниче навчання, форми навчальної роботи, практичне навчання, освітній процес, методика виробничих ситуацій

Анотація

У процесі підготовки майбутніх фахівців лісової галузі особлива увага в умовах переходу до дистанційного та змішаного навчання відводиться практичному навчанню. Фахова підготовка фахівців лісового господарства в Україні залишається актуальним питанням сьогодення. Це зумовлено потребою в кадрах, які могли б професійно вирішувати сучасні проблеми лісогосподарської галузі. Тому було здійснено експериментальну перевірку впливу методики виробничих ситуацій на підвищення рівня засвоєнням знань здобувачами Білоцерківського національного аграрного університету.

Посилання

Біда О. А., Орос І. І., Гончарук В. В. Теоретичні основи професійної підготовки майбутніх фахівців лісового господарства: стратегічні цілі забезпечення екологічної стійкості. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 200. С. 10–13.

Виговська С. В., Виговський А. Ю. Теоретико-методичні аспекти активізації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців лісового господарства під час виконання лабораторних робіт. Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. 2012. Вип. 3 (28). С. 32–35.

Виговська С. В, Виговський А. Ю. Практична складова професійної підготовки майбутніх фахівців лісового господарства. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. 2014. Вип. 199 (1). С. 68–73.

Виговська С. В., Виговський А. Ю. Формування дослідницьких умінь майбутніх фахівців лісового господарства під час лабораторних занять. Научные труды SWorld. 2016. Том 4. Вип. 3(44). Иваново : Научный мир. С. 19–22.

Дуганець В. І. Теорія і практика виробничого навчання майбутніх фахівців аграрно-інженерного напряму : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Тернопіль. 2016. 47 с.

Закон України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 14.02.2022).

Консультація експертів з питань освіти в галузі лісового господарства Рабат, Марокко, 17–19 жовтня 2001 р. URL: http://www.fao.org/3/y2993e/y2993e00.htm#TopOfPage (дата звернення: 14.02.2022).

Лист Міністерства освіти і науки 1/9-93 «Про практичну підготовку студентів» від 07.02.09 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/2728/. (дата звернення: 14.02.2022).

Макодзей Л. Формування управлінської компетентності майбутніх магістрів лісового господарства: дис… канд. пед. наук: 13.00.04. Національний університет біоресурсів і природокористування України. К., 2011. 248 с.

Мілаєва І. І. Сучасні методи підготовки майбутнього фахівця-аграрія. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти. 2019. Вип. 22. С. 104–111.

Практика спостережень і проведення занять професійного навчання. URL: http://4ua.co.ua/pedagogics/sa3bc69b5c43b88521306d36_1.html. (дата звернення: 14.02.2022).

Ткач М. М. Створення освітнього середовища у професійній підготовці бакалаврів лісового і садово-паркового господарства. Інноваційна педагогіка. 2018. Вип. 6. С. 187–191.

Хахула В. С., Хрик В. М., Левандовська С. М., Лозінська Т. П., Бойко В. М. Виробнича практика: програма і методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 205 «Лісове господарство». Біла Церква. 2019. 33 с.

Хрик В. М. Підготовка майбутніх фахівців аграрної галузі до професійної діяльності. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки (2021). Вип. 199. С. 166–171.

Яшник С. В. Організація управлінської практики у майбутніх фахівців лісогосподарської галузі. Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». 2014. Вип. 3 (54). С. 160–165.

Borzelli, D., Gurgone, S., Mezzetti, M., De Pasquale, P., Berger, D.J., Milardi, D., Acri, G., D’Avella, A. (2022). Adaptation to Virtual Surgeries Across Multiple Practice Sessions Biosystems and Biorobotics, 28, pp. 563–568. https://10.1007/978-3-030-70316-5_90.

Hanus-Fajerska, E., Kocot, D., Wiszniewska, A., Koźmińska, A., Muszyńska, E. (2021). Micropropagation and experimental field cultivation of Pulsatilla turczaninovii Kryl. et Serg. (Ranunculaceae) Plant Cell, Tissue and Organ Culture, 147 (3), pp. 477–489. https://10.1007/s11240-021-02140-0.

Iasechko, M., Iasechko, S., Smyrnova, I. (2021). Aspectos pedagógicos do autodesenvolvimento de alunos de educação a distância na Ucrânia. Laplage Em Revista, 7(Extra-B), p. 316–323. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217ExtraB929p.316-323.

Khryk, V., Dushechkina, N., Zozuliak-Sluchyk, R., Antonenko, V., Potashnіuk I., & Chaika, Y. (2021). Fundamentação teórica da integração de processos tecnológicos inovadores na atividade educacional. Laplage Em Revista, 7(Extra-C), p. 628–635. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-C1054p.628-635.

Prosen, M., Kvas, A., Bošković, S., Ličen, S. (2021). Cross-cultural adaptation and psychometric evaluation of the Slovenian version of the nurse professional competence scale. BMC Nursing, 20 (1), art. no. 142. https://doi.org/10.1186/s12912-021-00664-6.

Sellberg, C., Lundin, M., Säljö, R. (2021). Assessment in the zone of proximal development: simulator-based competence tests and the dynamic evaluation of knowledge-in-action Classroom Discourse. https://doi.org/10.1080/19463014.2021.1981957.

Sellberg, C., Viktorelius, M. (2020). From technical and non-technical skills to hybrid minds: Reconceptualizing cognition and learning in semi-automated environments Advances in Intelligent Systems and Computing, 1211 AISC, pp. 191-197. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50896-8_29.

Sellberg, C., Wiig, A.C., Säljö, R. (2022) Mastering the artful practice of navigation: The situated endorsement of professional competence in post-simulation evaluations Studies in Educational Evaluation, 72, art. no. 101111. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2021.101111.

Temu A.B., Kiwia A. (2008). Future forestry education: responding to expanding societal needs. Nairobi Kenya : ICRAF, 23 p.

Опубліковано
2022-02-07
Як цитувати
Хрик, В. М. (2022). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЛІСОГОСПОДАРСЬКОЇ ГАЛУЗІ НА ОСНОВІ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ВИРОБНИЧИХ СИТУАЦІЙ . Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (203), 153-160. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-203-153-160