ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ ОБ’ЄКТНИХ ВІДНОСИН В ІДЕЯХ ПСИХОАНАЛІТИКІВ «НЕЗАЛЕЖНОЇ» ГРУПИ

Ключові слова: психоаналітична педагогіка, «незалежна» група, теорія об’єктних відносин, британський психоаналіз, дитина, розвиток

Анотація

У статті розкрито ключові ідеї психоаналітиків «незалежної» групи Британського психоаналітичного об’єднання. На основі теоретичного аналізу літературних джерел виявлено основні принципи психоаналітичної педагогіки в рамках теорії об’єктних відносин. Визначено головні ознаки теорії об’єктних відносин, навколо яких гуртувалися представники «незалежної» групи. Акцентовано увагу на спільних та відмінних поглядах британських психоаналітиків на формування особистості дитини.

Посилання

Білуха Т. І. Психоаналітична педагогіка у контексті глибинного пізнання особистості / Т. І. Білуха // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. 2007. № 19 (43). С. 283–287.

Винникотт Д. Воспоминания о рождении. URL: https://psychic.ru/articles/somatic/modern69.htm

Винникотт Д. В. Игра и реальность. М.: Институт Общегуманитарных Исследований, 2008. 240 с.

Винокур В. А. Балинтовские группы: история, технология, структура, границы и ресурсы. Санкт-Петербург: СпецЛит, 2015. 191 с.

Гантрип Г. Шизоидные явления, обьектные отношения и самость. М.: Институт общегуманитарных исследований, 2010. 672 с.

Дэйр К. Психоанализ в Великобритании. Энциклопедия глубинной психологии. Т. II. Новые направления в психоанализе. М.: «Когито-Центр», МГМ, 2001. С. 550–557.

Лифар Н. Л. Дослідження проблеми об’єктних відношень у психоаналітичній теорії / Н. Л. Лифар // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. 2007. № 19 (43). С. 233–236.

Обухов Я. Л. Значение первого года жизни для последующего развития ребенка (обзор теории Винникотта). Школа здоровья. 1997. № 1. С. 24–39.

Старовойтов В. В. Р. Фейрберн – жизнь и творчество / В. В. Старовойтов // Философская школа. 2019. № 8. DOI: 10.24411/2541-7673-2019-10820

Столороу Р., Брандшафт Б., Атвуд Дж. Клинический психоанализ. Интерсубъективный подход. 2-е изд. М.: «Когито-Центр», 2011. 256 с.

Тайсон Р., Тайсон Ф. Психоаналитические теории развития. Екатеринбург: Деловая книга, 1998. 528 с.

Юрченко Е. В. Возможности балинтовской группы в преодолении профессиональной деформации учителя / Е. В. Юрченко // Развитие современного образования: теория, методика и практика. 2015. № 2. URL: https://interactive-plus.ru/e-articles/130/Action130-8074.pdf

Robinson K. A brief history of the British Psychoanalytical Society. Institute of Psychoanalysis, 2011. URL: https://psychoanalysis.org.uk/sites/default/files/documents/pages/history_of_the_bps_by_ken_robinson_0.pdf

Опубліковано
2022-02-07
Як цитувати
Нелін, Є. В. (2022). ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ ОБ’ЄКТНИХ ВІДНОСИН В ІДЕЯХ ПСИХОАНАЛІТИКІВ «НЕЗАЛЕЖНОЇ» ГРУПИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (203), 103-107. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-203-103-107