ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ CLIL У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Анотація
Мета статті – проаналізувати основні аспекти методики CLIL у викладанні англійської мови у вищій школі, що відповідає основним тенденціям освітніх інновацій 21 століття. Провідна ідея ґрунтується на припущенні, що використання технології CLIL в період міжкультурної комунікації дозволить у процесі навчання якісніше використовувати сучасні інформаційні ресурси, долучатися до європейського освітнього простору. Методика CLIL є найбільш раціональною на етапі становлення та впровадження моделі багатомовної освіти як ознаки мовної інтеграції. Вона передбачає значну кількість технік, що підходять для всіх навчальних предметів, і не тільки дозволяє ефективно спілкуватися, використовуючи іноземну мову у різних сферах життя, але й вдосконалює всі мовленнєві навички.
Посилання
Воног В. В. Компетентностный подход в обучении иностранным языкам в аспирантуре / В. В. Воног, О. А. Прохорова // Вестник ТГПУ. 2015. № 12 (165). С. 25–29.
Лобанова Е. Ю. Аутентичность текста на занятии по иностранному языку / Е. Ю. Лобанова, Н. А. Тумакова // Молодой ученый. 2015. №10 (90). С. 1201–1203.
Жидкова И. Е. Английский язык. Фонетика: учеб. пособие для слушателей дополнительной профессиональной программы профессиональной переподготовки учителей английского языка / И. Е. Жидкова, И. А. Завалипенская. Челябинск, 2020. 56 с.
Ball Ph. How do you know if you’re practicing CLIL? / Ph. Ball // One Stop English: English Language Resources. 2013. URL: http://www.onestopenglish.com/clil/methodology/articles/article-how-doyouknow-if-yourepractising-clil/500614.article
Broca А. CLIL and non-CLIL: differences from the outset / A. Broca / ELT Journal. 2016. № 70 (3). Р. 320–331. URL: https://www.researchgate.net/publication/300085436_y_CLIL_and_non-CLIL_differences_from_the_outset
Critical analysis of CLIL: Taking stock and looking forward / J. Cenoz, F. Genesee, D. Gorter // Applied Linguistics. 2014. № 35. P. 243–262. URL: https://academic.oup.com/applij/article/35/3/243/146345
Coyle D. CLIL: Learning Through a Foreign Language: Models, Methods and Outcomes / D. Coyle. London: CILT, 1999. 64 p
Coyle D. CLIL: Content and Language Integrated Learning / D. Coyle, Ph. Hood, D. Marsch. Cambridge University Press, 2010. 182 p.
You can stand under my umbrella: Immersion, CLIL and bilingual education. A response to Cenoz, Genesee & Gorter / [C. Dalton-Puffer, A. Llinares, F. Lorenzo, T. Nikula] // Applied Linguistics. 2014. №35. P. 213–218. URL: https://www.researchgate.net/publication/274178764_You_Can_Stand_Under_My_Umbrella_Immersion_CLIL_and_Bilingual_Education_A_Response_to_Cenoz_Genesee_Gorter_2013
Marsh D. CLIL / EMILE – the European Dimension: Actions, Trends and Foresights Potential / D. Marsh. Brussels: The European Union, 2002. URL: http://userpage.fu-berlin.de/elc/bulletin/9/en/marsh.html
Intercultural Competence by International Experiences? An Investigation of the Impact of Educational Stays Abroad on Intercultural Competence and Its Facets / F. Wolff, C. Borzikowsky // Journal of Cross-Cultural Psychology. – 2018. Vol. 49 (3). P. 488–514. URL: https://www.researchgate.net/publication/323223779_Intercultural_Competence_by_International_Experiences_An_Investigation_of_the_Impact_of_Educational_Stays_Abroad_on_Intercultural_Competence_and_Its_Facets