ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті визначено нормативні документи, що регламентують систему оцінювання в закладах загальної середньої освіти України, зокрема на рівні базової школи. Витлумачено поняття «оцінювання» в зарубіжній і національній педагогічній теорії і практиці, вимоги до його організації. Розкрито суть формувального оцінювання, визначено його мету, відмінні ознаки у порівнянні з поточним бальним оцінюванням. Схарактеризовано алгоритм дій вчителя в процесі організації формувального оцінювання учнів базової школи. Запропоновано техніки організації формувального оцінювання учнів базової школи.
Посилання
Вілмут Дж. Використання портфоліо для навчання та оцінювання : навч. посібн. К. : Майстер-клас, 2007. 48 с.
Вілмут Дж. Оцінювання для навчання : навч. посіб. К. : Майстер-клас, 2007. 170 с.
Дементієвська Н. Формуюче оцінювання в курсі допрофільної підготовки за програмою Intel "Шлях до успіху". Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2012. № 2. С. 60–69.
Державний стандарт базової середньої освіти. Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898. Дата звернення 15.12.2021.
Закон України «Про освіту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text. Дата звернення 15.12.2021.
Закон України «Про повну загальну середню освіту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text. Дата звернення 04. 11.2021
Локшина О. І. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу : теорія і практика (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). К. : Богданова А.М., 2009. 404 с.
Методичні рекомендаціях щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі /5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». Режим доступу: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/83419/ Дата звернення 09.02.2022
Наказ МОН України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти». URL: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/83038/#:~:text
Основи педагогічного оцінювання. Частина І. Теорія. Навчально-методичні та інформаційно-довідкові матеріали для педагогічних працівників / [Агрусті Г., Артемчук Л. М., Булах І. Є., Вілмут Д., Лукіна Т. О., Мруга М. Р.]. К. : Майстер-клас, 2005. 94 с.
Основи педагогічного оцінювання. Частина ІІ. Практика. Навчально-методичні та інформаційно-довідкові матеріали для педагогічних працівників / упорядники : Артемчук Л. М., Булах І. Є., Мруга М. Р. К. : Майстер-клас, 2005. 54 с.
Пинская М. А. Формирующее оценивание: оценивание в классе : учебн. пособие. М. : Логос, 2010. 264 с.
Полякова О. Реалізація компетентнісного підходу в оцінювальній діяльності вчителя початкових класів. Рідна школа. 2013. № 11. С. 69–72.
Сачок М. В. Американська евалюаційна школа : досвід вирішення соціальних проблем. Міжнародний науковий форум : соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент. 2010. Вип. 3. С. 28–41.
Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. Режим доступу: https://rada.info/upload/users_files/41996790/3d22a8652c30feb7ac0fe5771bb9f654.pdf Дата звернення 15.12.2021.
Фідкевич О.Л. Навчально-методичний посібник "Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти". Київ : Генеза, 2019. 64 с.
Формувальне оцінювання в освітньому процесі початкової школи : навчально-методичний посібник. Видання 2-е, перероблене та доповнене / автори-укладачі : Н. Б. Ларіонова, Н. М. Стрельцова. Харків : Друкарня Мадрид, 2020. 83 с.
Щербак О. І., Софій Н. З., Бович Б. Ю. Теорія і практика оцінювання навчальних досягнень: Навчально-методичний посібник / За наук. ред. О. І. Щербак. ІваноФранківськ: «Лілея НВ», 2014. 136 с.