ІЄРАРХІЯ ПОНЯТЬ У ДОСЛІДЖЕННІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛОГОПЕДІВ

  • Світлана Володимирівна Цимбал-Слатвінська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0002-2732-5716
Ключові слова: ієрархія понять, професійна діяльність, підготовка майбутніх фахівців (логопедів), професійна компетентність, готовність до професійної діяльності

Анотація

У статті здійснено спробу розкрити ієрархію понять проблеми підготовки майбутніх логопедів та обґрунтувати ключові терміни; «професійна діяльність», «підготовка майбутніх фахівців (логопедів)», «професійна компетентність», «готовність до професійної діяльності». Визначено професійну діяльність майбутнього логопеда як особливий вид педагогічної діяльності, виконання якої стає можливим через проходження процесів професійного становлення, професійного розвитку, особистісної зрілості, наявності розвинених здібностей, індивідуального стилю діяльності, високого рівня професійної самосвідомості, здатності до саморозвитку, складність якої полягає у наданні психолого-педагогічної та корекційної допомоги дітям із порушеннями мовлення.

Посилання

Бессмертная Н. А. Организационно-педагогические условия развития профессиональной компетентности будущих логопедов сельских образовательных учреждений: дис. … канд. пед. наук. Москва, 2003. 168 с.
Бойко Т. Н. Формирование социально-педагогической компетентности будущих учителей-логопедов в процессе педагогической практики: дис. … канд. пед. наук. Брянск, 2016. 211 с.
Борисова Е. А. Подготовка будущих учителей-логопедов к самостоятельной профес-сиональной деятельности. Специальное обра-зование. 2013. № 4. С. 80–86.
Ващенко Г. Г. Виховання волі і характеру: підручник для педагогів. Київ: Школяр, 1999. 385 с.
Гершунский Б. С. Философия образования для XXI века (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций). Москва: Совершенство, 1998. 608 с.
Жукатинская Е. Н. Формирование профессиональной компетентности будущего учителя-логопеда: дис. … канд. пед. наук. Липецк, 2008. 226 с.
Зодбаева Б. Д. Формирование у студентов-дефектологов практической готовности к взаимодействию с дошкольниками с нарушением интеллекта. Школьный логопед. 2005. № 2. С. 16–22.
Корінна Г. О. Сучасні дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2016. Вип. 70, Т. 1. С. 93–97.
Кузенко О. Формування фахової компетентності майбутніх учителiв-логопедів в процесі професійної підготовки. Освітній простір України. 2018. № 14. С. 89–96.
Маринич Е. Е. Формирование профес-сионально-педагогической компетентности будущего учителя-логопеда в вузе: автореф. дис. … канд. пед. наук. Шуя, 2012. 24 с.
Мартинчук О. В. Зміст і структура професійних компетентностей майбутнього вчителя-логопеда. Педагогічна освіта: теорія і практика. Серія: Психологія. Педагогіка. 2015. № 24. С. 77–83.
Мякишев С. Л. Информационно-образовательная среда вуза как фактор формирования профессиональной компетентности будущих педагогов: дис. … канд. пед. наук. Киров, 2007. 167 с.
Петелина Н. Г. Психологические условия повышения личностно-профессиональной ком-петентности учителя-логопеда в системе повы-шения квалификации: автореф. дис. ... канд. психол. наук. Курск, 2006. 27 с.
Сінопальнікова Н. М. Підготовка майбутніх учителів-логопедів до професійної діяльності. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2014. Вип. 43. Т. 1. С. 173–182.
Сластенин В. А. Педагогика. Москва: Школа-Пресс, 2000. 512 с.
Стахова Л. Л. Проектирование методи-ческой системы развития профессиональной компетентности учителя-логопеда дошкольного образовательного учреждения в условиях профессиональной среды: дис. … канд. пед. наук. Тамбов, 2010. 195 с.
Султанова Р. М. Формирование профес-сиональной компетентности будущего учителя-логопеда в учебно-педагогической, производ-ственной практике повышенного уровня: дис. ... канд. пед. наук. Ижевск, 2005. 226 с.
Федорович Л. О. Концептуальні засади підготовки логопеда до роботи з дітьми раннього віку у вищих навчальних закладах в умовах інтеграції в європейський освітній простір. Науковий часопис. Корекційна педагогіка. 2012. № 12. С. 286–290.
Федорович Л. О. Теорія і практика підготовки майбутніх педагогів-логопедів у вищих навчальних закладах. Імідж сучасного педагога. 2005. № 6–7. С. 7–11.
Шаховская С. Н. Современные тенденции в вузовской подготовке логопедов. Логопед в детском саду. 2007. № 8. С. 5–9.
Хрущ-Ріпська О. В. Психологічні засади формування у студентів педвузу готовності до майбутньої професійної діяльності (на матеріалі музвиховання): автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. К., 1999. 17 с.
Улинець С. І. Проблема формування психологічної готовності до професійної педагогічної діяльності. Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць КПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. 2011. Вип. 13. С. 535–44.
Опубліковано
2019-08-06
Як цитувати
Цимбал-Слатвінська, С. В. (2019). ІЄРАРХІЯ ПОНЯТЬ У ДОСЛІДЖЕННІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛОГОПЕДІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 132-139. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/107