МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ З ВИКОРИСТАННЯМ ЦИФРОВОЇ ЛАБОРАТОРІЇ ПРИ НАВЧАННІ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ « ПРИРОДНИЧИХ НАУК»

  • Діана Степанівна Чередник Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-1588-0832
Ключові слова: хімічний експеримент, цифрова лабораторія, датчик температури, екзотермічна та ендотермічна реакція, тепловий ефект

Анотація

У статті розглядаються особливості використання цифрової лабораторії у вивченні майбутніми вчителями природничих наук. Зазначенно про вплив їх використання на якість навчального процесу інтегрованого курсу «Природничі науки» . Наведено факти на користь використання цифрової лабораторії в освітньому процесі.

Посилання

Беспалов П.И., Гамаюнова А.А. Как сделать безотходным школьный химический кабинет. Журнал «Химия в школе». 2000. Вып.5.31-33 с.

Буринська Н.М. Про концептуальні підходи до реформування хімічної освіти. Журнал «Хімія в школі». 2000. Вип.5. 46-49 с.

Грабовий А.М. Шкільний хімічний експеримент як метод пізнання. Журнал «Біологія і хімія в школі». 2011. Вип. 2. 18–21с.

Грубінко В.В., Степанюк, А. В. Система формування дослідницьких умінь майбутніх учителів природничих дисциплін. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. Вип. 2. 227-235с.

Куленко О.А. Шкільний хімічний експеримент в умовах реформування навчально-виховного процесу з хімії. Журнал «Хімія». Україна. 2009. Вип.7.36-39с.

LabQuest. Ендотермічні та екзотермічні реакції. Матеріали Vernier. Методичні рекомендації. Хімія. URL: https://b-pro.com.ua/assets/files/_01-endo-exothermic-lq_red.pdf (дата звернення :18.04.2021 року).

Міністерство освіти і науки України. Навчальні програми для 10-11 класів. Природничі науки (4 проекти). URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення :18.04.2021 року).

Неведомська Є.М. Організація навчального експерименту в природничій освіті. Журнал «Біологія і хімія в школі». Україна. 2008. Вип. 5-6. 10 – 12 с.

Парменов К.Я. Химический эксперимент в средней школе. 1959. Моссква. Изд-во АПН РСФСР, 300 с.

Савчин М.В. Шкільний хімічний експеримент як система та його дидактичне забезпечення. Педагогічна Думка. 2003.Вип.1-2. 36-44 с.

Садовий М.І., Сергієнко В.П., Трифонова О.М., Сліпухіна І.А., Войтович І.С. Методика і техніка експерименту з оптики: [посібн. для студ. фіз. спец. вищ. пед. навч. закл. та вчителів фізики]. Луцьк: Волинь поліграф, 2011. 292 с.

Слюсаренко В.В. Методика формування експериментальних компетентностей старшокласників з використанням вимірювального комплекту на уроках фізики: дис. канд. пед. наук: 13.00.02 . КДПУ ім. В. Винниченка. Кіровоград, 2015. 272 с.

Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів. Наказ Міністерства освіти і науки України 22.06.2016 № 704 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1050-16/print (дата звернення :15.04.2021 року).

Трифонова О.М. Розвиток інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій під час експериментаторської діяльності з фізики та технічних дисциплін. Інноваційна педагогіка. Вип.13, т.1. Одеса: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019. 177–182 с.

Цифрова лабораторія Vernier хімія. Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс (ЦВКК) Vernier Хімія набір для вчителя. URL: https://dixi.education/shop/chemistry-laboratory-teacher/ (дата звернення :15.04.2021 року).

Шамрай С.М., Задорожний К.М. Біологічні експерименти в школі. Серія «Бібліотека журналу «Біологія». 2003. Вип.12. Харків : Вид. група «Основа». 96 с.

Юрченко А. Цифрові фізичні лабораторії як актуальний засіб навчання майбутнього вчителя фізики. Фізико-математична освіта. Науковий журнал. 2015. Вип.1. Ч.4. (Суми. СумДПУ ім. Макаренка А.) 53-63с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Чередник, Д. С. (2021). МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ З ВИКОРИСТАННЯМ ЦИФРОВОЇ ЛАБОРАТОРІЇ ПРИ НАВЧАННІ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ « ПРИРОДНИЧИХ НАУК». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 257-262. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-257-262