СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

  • Андрій Іванович Улич Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-0714-7390
Ключові слова: графічні знання, графічні вміння, графічна компетентність, графічна підготовка, професійно-графічна діяльність, учитель трудового навчання

Анотація

У статті здійснено спробу дослідити структуру та обґрунтувати зміст графічної компетентності вчителя трудового навчання як важливої складової професійної підготовки фахівця. Структуру графічної компетентності вчителя трудового навчання складають такі взаємопов’язані компоненти: 1) змістовий (когнітивний) – наявність теоретичних знань, що забезпечує усвідомлену професійно-графічну діяльність; 2) діяльнісний – практичні вміння, апробовані у діяльності та засвоєні особистістю, як найбільш ефективні; 3) мотиваційно-ціннісний – система зовнішніх та внутрішніх стимулів, пов’язаних з професійно-графічною діяльністю педагога; 4) індивідуально-особистісний – особистісні якості, що визначають позицію і спрямованість особистості вчителя як суб’єкта діяльності. Змістовий (когнітивний) та діяльнісний компоненти графічної компетентності вчителя трудового навчання не можуть бути статичними, а мають систематично коригуватися відповідно до рівня розвитку техніки і технологій, враховувати нові умови й особливості здійснення професійно-графічної діяльності педагога.

Посилання

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.

Джеджула О.М. Теорія і методика графічної підготовки студентів інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів: дисертація док. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2007. 460 с.

Нищак І.Д. Інженерно-графічні знання, уміння та навички вчителя технологій: квінтесенція понять: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Херсон: ХДУ, 2014. Вип. 66. С. 365–370.

Нищак І.Д. Методична система навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій: дисертація док. пед. наук: 13.00.02. Дрогобич, 2016. 565 с.

Олефіренко Т.О. Формування графічної компетентності у майбутніх учителів технологій: автореферат дисертації на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2012. 20 с.

Побірченко Н.С. Компетентнісний підхід у вищій школі: теоретичний аспект. Освіта та педагогічна наука. 2012. № 3. С. 24–31.

Пометун О.І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / під заг. ред. О.В. Овчарук. Київ : «К.І.С.», 2004. 112 с.

Русских Т.И. Формирование графической компетенции у будущих бакалавров техники и технологий: диссертация кандидата педагогических наук: 13.00.08. Киров, 2010. 164 с.

Чурбаев Р.В. Формирование графической компетентности у будущих учителей технологий и предпринимательства: диссертация кандидата пед. наук: 13.00.08. Уфа, 2001. 204 с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Улич, А. І. (2021). СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 223-226. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-223-226