ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Василь Васильович Чубар Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5342-3547
Ключові слова: дослідницька компетентність, профільне навчання технологій, старшокласники, навчальні завдання, структурно-функціональна схема

Анотація

Стаття присвячена проблемі удосконалення формування дослідницької компетентності в учнів старшої школи у процесі профільного навчання технологій. В дослідженні запропоновано визначення змісту терміну «дослідницька компетентність старшокласників» у процесі профільного навчання технологій, відповідно до якого розроблено перелік його компонентів; визначено методику комплексного використання активних, інтерактивних й традиційних методів навчання та навчальних завдань; розроблено структурно-функціональну схему процесу формування дослідницької компетентності старшокласників під час профільного навчання технологій, а також алгоритм реалізації освітнього процесу; запропоновано методику діагностики результатів формування дослідницької компетентності старшокласників.

Посилання

Бібік Н.М. Компетентність у навчанні. Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України / гол. ред. В. Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. С. 408– 409.

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з додат. і доп.). / Уклад. і гол. ред. В.Т. Бусел. Київ, Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.

Волкова Н.П. Педагогіка: навч. посіб. 3-є вид., стер. Київ: Академвидав, 2009. 616 с.

Гончаренко С.У. Дослідження наукове. Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України / гол ред. В.Г. Кремінь. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Державний стандарт базової середньої освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text (дата звернення 14.04.2021).

Елекенова Л.З. Сущностная характеристика понятия «Исследовательская деятельность школьников» Вестник Павлодарского государственного университета. Педагогическая серия. Павлодар, 2010. № 4. С. 45–55. URL: http://elibrary.kz/download/zhurnal_st/st2681 (дата звернення 09.04.2021).

Зимняя И.А., Шашенкова Е.А. Исследовательская работа как специфический вид человеческой деятельности. Ижевск, Москва: Удмуртский государственный университет, 2001. 105 с. URL: https://eanbur.unatlib.ru/handle/123456789/3217 (дата звернення 08.04.2021).

Коберник О.М., Терещук А.І. Теорія і методика технологічного навчання учнів у старшій школі: навчальний посібник. Умань: ФОП Жовтий, 2013. 356 с.

Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. Навчальний посібник. 5-е видання, доп. і перероб. Київ: ФОП Мойсеюк В.Ю, 2007. 656 с.

Новиков А.М. Методология образования. 2-е изд. перераб. и доп. Москва: Эгвес, 2006. 448с. URL: http://www.methodolog.ru/books/metod_ob.pdf (дата звернення 08.04.2021).

Острикова Е.А. Психолого-педагогические основы формирования исследовательских умений и навыков школьников. Молодой ученый. 2012. № 10. С. 358–361.

Педагогика. Современная энциклопедия, под общ. ред. А.П. Астахова. Минск: Современная школа, 2010. 720 с.

Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посібн. ; за ред. О.І. Пометун. Київ: А.С.К., 2004. 192 с.

Сидоренко В. Сутнісні характеристики професійної компетентності. Трудова підготовка в закладах освіти. 2010. № 5. С. 3-7.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Чубар, В. В. (2021). ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 192-198. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-192-198