ЕФЕКТИВНЕ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ МУЛЬТИМЕДІА В ПРОЦЕСІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ
Анотація
У статті досліджуються методичні особливості використання інформаційно-технічних засобів нового покоління (мультимедійних засобів) у процесі впровадження проблемного навчання учнів автосправі; розкрито їх дидактичні можливості та визначено творчі напрямки використання у процесі оволодіння старшокласниками професійними знаннями.
Перевагами використання інформаційно-технічних засобів нового покоління є візуалізація будь-яких об’єктів або подій в режимі реального часу, що підвищує мотивацію учнівської молоді під час оволодіння першою робітничою професією і в процесі самостійної навчальної діяльності. Результати дослідження у вигляді розроблених навчально-методичних матеріалів забезпечують належний рівень емоційного сприйняття та активності учнів. Частина розробок упроваджена в освітній процес з автосправи Новоукраїнського МНВК трудового навчання та профорієнтації учнів.
Подальші дослідження доцільно спрямувати на оновлення дидактичного комплексу з усіх розділів навчальної програми для учнів 10–11 класів профільного рівня за спеціалізацією «Автосправа».
Посилання
Баксанский О.Е. Проблемное обучение: обоснование и реализация. Наука и школа. 2010. № 1. С. 19–25.
Коберник О.М. Трудове навчання в школі 5–12 класи: проектно-технологічна діяльність ; за ред. О.М. Коберника, В.В. Бербець, Н.В. Дубова та ін. Xарків : Основа, 2010. 256 с.
Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе: методический материал. М.: Просвещение, 1977. 240 с.
Педорич А.В. Застосування новітніх технологій при вивченні навчальних предметів з профілю «Автосправа». Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Чернігів: Видавництво Чернігівського держ. пед. ун-ту ім. Т.Г. Шевченка. 2005. Випуск 29. С. 72-75.
Хуторской А.В. Компетентностный подход в обучении. Научно-методическое пособие. Москва : «Эйдос», 2013. 73 с.
Царенко О.М. Методологічні аспекти використання мультимедійних засобів у навчальному процесі. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: зб. наук. пр. 2017. Вип. 1. С. 213–217.