МЕДИЧНА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ У КУРСІ «МЕДИЧНА БІОФІЗИКА» ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Ключові слова: медична візуалізація, медична біофізика, рентгенівське випромінювання, комп’ютерна томографія, рентгенодіагностика

Анотація

У статті проведено дослідження щодо вивчення медичної візуалізації у курсі «Медична і біологічна фізика» в медичних ЗВО. На прикладі теми «Рентгенівське випромінювання» сформульовані методичні рекомендації систематизації і узагальнення знань з акцентом на медичну візуалізацію та підпорядкування змісту навчального матеріалу фаховим потребам. Зображено структурно-логічну схему зв’язків методів рентгенологічного дослідження та видів томографії. З’ясовано на основі історико-методологічного підходу послідовність упровадження медичної візуалізації та вплив нових наукових знань на поліпшення медичної допомоги. Наведені приклади професійно зорієнтованих завдань та ситуативних задач. Запропоновано методичні прийоми формування практичних навичок роботи зі зображеннями, у тому числі за допомогою програми MultiVox DICOM Viewer. Описані найсучасніші технології візуалізації (створення 3D-реконструкцій органів, мультимодальних зображень; використання технології віртуальної реальності; 3D-біопринтинг та ін.).

Посилання

Ковальский О.В., Мечев Д.С., Данилевич В.П. Радіологія. Променева терапія. Променева діагностика: підручник для студ. вищ. мед. навч. заклад. Вінниця : Нова Книга, 2013. 512 с.

Медична і біологічна фізика: підруч. для студ. / О.В. Чалий та ін. ; за ред. О.В. Чалого. К.: Книга плюс, 2005. 760 с.

Садовий М.І., Трифонова О.М. Історія фізики з перших етапів становлення до початку ХХІ століття: навчальний посібник [для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] Кіровоград : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. 436 с.

Стадніченко С.М. Формування системи знань про рентгенівське випромінювання в студентів вищих медичних закладів. Збірник наукових праць “Педагогічні праці”. Херсон : Видавничий дім “Гельветика”, 2016. Вип. LXXII, T. 1. С. 158-165.

Стучинська Н.В. Навчання медичної і біологічної фізики засобами ІКТ: аналіз досвіду. Інформаційні технології та засоби навчання. № 6 (32). 2012.

Юрченко А.О., та Хворостін Ю.В. «Віртуальна лабораторія як складова сучасного експерименту», Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота, вип. 2 (39), с. 281-283, 2016.

Рисована Л.М. Радзішевська Є.Б. Візуалізація медико-біологічних даних. Обробка й аналіз медичних зображень «Медична інформатика», Харків : ХНМУ, 2016. 23 с.

Хомутенко М.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Комп’ютерне моделювання процесів в атомному ядрі. Інформаційні технології та засоби навчання. Т. 45. № 1. 2015. С. 78 - 92.

Шевченко Ю.Л. К 40-летию присуждения Нобелевской премии за изобретение компьютерного томографа / Ю.Л. Шевченко и др. Вестник Национального медико-хирургического Центра им. Н.И. Пирогова. М.: НМХЦ им. Н.И. Пирогова, 2019. т. 14. № 2. С. 4-9.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Стадніченко, С. М. (2021). МЕДИЧНА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ У КУРСІ «МЕДИЧНА БІОФІЗИКА» ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 167-171. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-167-171