ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ДО КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті розкрито сутність конструкторсько-технологічної підготовки, що являє собою сукупність (вищий ступінь інтеграції) основних її складників: конструкторського, технологічного, художньо-естетичного, графічного та практичного, які проявляються у відповідній креативній діяльності майбутніх учителів трудового навчання та технологій з урахуванням їх індивідуальних особливостей.
Визначено, що за структурою конструкторсько-технологічна підготовка повинна бути спрямована на формування конструкторсько-технологічних знань (моделювання, комп’ютерно-графічні засоби) та умінь (конструкторські, технологічні, проєктні). Відповідно до структури конструкторсько-технологічної підготовки у процесі застосування спеціалізованих програмних засобів окреслено критерії такої підготовки: мотиваційно-особистісний, когнітивно-пізнавальний, діяльнісно-поведінковий, рефлексивно-результативний із відповідними показниками.
Показники цих критеріїв покладені в основу характеристики чотирьох рівнів готовності до конструкторсько-технологічної діяльності майбутніх фахівців: низький, середній, достатній, творчий.
Посилання
Болотов В.А. Компетентностная модель : от идеи к образовательной программе. Педагогика. 2003. № 10. С. 8–14.
Гусарєв С.Д., Тихомиров О. Д. Юридична деонтологія (Основи юридичної діяльності): навч. посібник Київ: Знання, 2005. 655 с.
Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи). Київ: Грамота, 2003. 216 с.
Козир А.В. Компетентність як необхідний компонент професійної майстерності викладачів мистецьких дисциплін: VІ культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва. Національний мовно-культурний простір України в контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів (м. Київ, 3–5 червня 2008 р): всеукр. наук.-практ. конф.: зб. матеріалів. Київ: ДАКККіМ, 2009.
Мокін Б.І., Мізерний В.М., Мензул О.М. Формування професійної компетентності студентів в умовах професійно-практичної підготовки. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. № 5. С. 199-203.
Моляко В.О. Психологічна готовність до творчої праці. Київ: Знання, 1989. 48 с.
Петрук В.А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін: монографія. Вінниця : УНІВЕРСУМ–Вінниця, 2006. 292 с.
Томашевський В.М. Моделювання систем. Київ: Вид. група BHV, 2005. 352 с.