ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ НА ОСНОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ

Ключові слова: інтегроване навчання, природничо-наукові компетентності, сучасні технології навчання

Анотація

У статті подані завдання для учнів 5-х класів, зміст яких відображає міжпредметну інтеграцію природничих дисциплін. Розкриті особливості технології інтегрованого навчання в умовах переходу учнів від початкової школи до гімназії, враховуючи особливості адаптації школярів та домінуючі технології, за якими навчалися учні 1-х – 4-х класів. Продемонстровано реалізацію ряду принципів, які виступають для впровадження у майбутньому у школі STEM-освіти, серед яких: особистісний підхід до здобувачів освіти; наступність – формування необхідних компетентностей на всіх складниках та рівнях освіти; інтегрований підхід до реалізації природничо-математичної освіти; спонукання до формування та розвиток «гнучких навичок» у здобувачів освіти – навичок роботи в групі, комунікації; використання технологій розвивального та проблемного навчання.

Посилання

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Концепція Нової української школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 10.04.2021).

Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах : Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 р. №872 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/872-2011-%D0%BF#Text (дата звернення: 10.04.2021).

Про затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста): наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 р. №2736. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Nakaz_2736.pdf. (дата звернення: 10.04.2021).

Про повну загальну середню освіту : Закон України від 01.08.2020, підстава - 764-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text (дата звернення: 10.04.2021).

Про схвалення Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text (дата звернення: 10.04.2021).

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Іваницька, Н. А., Копелева, К. Г., & Ткаченко, С. Г. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ НА ОСНОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 109-112. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-109-112