ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ПРОФЕСІЙНО СПРЯМОВАНОГО НАВЧАННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розглянуто головні нововведення Закону України «Про фахову передвищу освіту», прийнятого у червні 2019 р. Виокремлено студентоорієнтоване навчання майбутніх фахівців початкової освіти як сучасний підхід до організації професійно спряованого освітнього процесу в системі педагогічних коледжів. Окреслено головні принципи організації освітнього середовища, де реалізуються інтегративний, змістовий та методичний аспекти на засадах компетентнісного підходу в закладах фахової передвищої освіти.
Виділено особливості освітньої діяльності майбутніх фахівців як автономних і відповідальних суб’єктів освітнього процесу в умовах Нової української школи. Проаналізовано роль освітнього середовища для якісної підготовки фахівців, орієнтованого на задоволення потреб та інтересів здобувачів фахової передвищої освіти. Визначено принципи організації освітнього середовища, що забезпечують психологічно-комфортну атмосферу у закладах фахової передвищої освіти. Зазначено, що єдність теорії та практики в освітньому процесі закладів фахової передвищої освіти досягнуто шляхом організації професійно спрямованого освітнього процесу, різних видів практики студентів. Висвітлено особливості організації освітнього процесу на засадах взаємної поваги і партнерства, що ґрунтується на суб’єкт-суб’єктній взаємодії викладачів і студентів та є виявом компетентнісного підходу.
Посилання
Про затвердження Державного стандарту вищої освіти за спеціальності 013 Початкова освіта для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: наказ МОНУ від 23.03.2021 № 357. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ (дата звернення 24.03.2021).
Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення 11.10.2020).
Про схвалення Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти: розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 660-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/660-2018-%D1%80 (дата звернення 20.03.2021).
Про фахову передвищу освіту: Закон України від 06.06.2019 № 2745-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/2745-19 (дата звернення 20.03.2021).
Савченко О.Я. Упровадження компетентнісного підходу в початковій освіті: здобутки і нерозв’язані проблеми. Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації: матеріали методол. семінару Нац. акад. пед. наук України Київ: 2014. Ч. 1. С. 41–51.
Садовий М.І., Вовкотруб В.П., Трифонова О.М. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: навчальний посібник для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл. Кіровоград: ЦОП «Авангард», 2013. 252 с.
Трифонова О.М. Методична система розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій у навчанні фізики і технічних дисциплін у закладах вищої освіти: монографія. Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2019. 508 с.