ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ ПОЧАТКОВОГО ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ У КОНТЕСТІ ЗАГАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Анотація
Стаття присвячена огляду історичних аспектів та розвитку початкового технічного профілю системи позашкільної освіти у період ХІХ–ХХ ст., проаналізовано наукові дослідження українських та зарубіжних дослідників, які вивчали питання технічної та науково-технічної творчості у період ХІХ–ХХ ст. Проведений аналіз навчальних програм гуртків початкового технічного профілю з порівняльною характеристикою у період ХІХ–ХХ ст.
Посилання
Андрианов П. Н. Развитие технического творчества младших школьников. М. : Просвещение, 1990. С. 113.
Астаніна Н. Особливості організації клубної роботи з учнівською молоддю на початку ХХ–го століття. Позашкільна освіта та виховання. 2008. № 2. С. 56– 62.
Биковська О. В. Історико-теоретичні основи позашкільної освіти. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. пр. Запоріжжя, 2006. Вип. 42. С. 39–48.
Гуртки початкового технічного моделювання. Програми для загальноосвітніх шкіл та позашкільних установ. М., 1978. С. 8–19.
Журавлева А.П. Начальное техническое моделирование. М., 1982.
Коваль М. Б. Педагогика внешкольного учреждения. Оренбург : Южный Урал, 1993. 62 с.
Об утверждении типовых положений и штатов внешкольных учреждений (утратил силу на основании приказа Гособразования СССР от 23.04.1990 N 280). Режим доступу: http://docs.cntd.ru/document/901830209.
Программы для внешкольных учреждений и общеобразовательных школ. Техническое творчество учащихся. М. : Просвещение, 1988. С. 88–90.
Программы для внешкольных учреждений и общеобразовательных школ: подготовительные технические кружки. М., 1982.
Філатьєва Т. В. Позашкільна освіта як історико-педагогічна проблема. Науковий вісник Донбасу. 2014. № 4. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2014_4_21.
Чеков М. О. Теория и практика дополнительного образования детей в России: автореф. дис ... д-ра пед. наук. Самара: РИС СДДЮТ, 2003. 36 с.