СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
Анотація
У статті розкриваються соціально-психологічні особливості розвитку емоційних станів учнів спеціальних закладів освіти. Автор вказує на те, що важливу роль у виникненні емоційної депривації дітей, які виховуються в умовах спеціальних закладів освіти, відіграє недостатність спілкування, внаслідок чого у них не розвиваються адекватні форми комунікативної поведінки. Як наслідок цього, багато вихованців спеціальних установ відрізняються малою контактністю у поєднанні зі зовнішньою розгальмованістю, нав’язливістю, емоційною збудливістю, агресивністю тощо. У статті надається корекційна програма щодо поліпшення розуміння емоційних станів і придбання навичок адекватного спілкування, необхідних для подальшої соціальної адаптації розумово відсталих учнів.
Посилання
Авер’янова Г. М, Москаленко В. В. Теоретико-методологічні проблеми соціалізації особистості // Г. М. Авер’янова, В. В. Москаленко – Психологія: 36. наук, праць. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2002. – Випуск 17. – С. 3–7.
Бочелюк В. Й. Психологія людини з обмеженими можливостями : навч. посіб. / В. Й. Бочелюк, А. В. Турубарова. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 264 с.
Капська А. Й. Соціальна робота: технологічний аспект: Навчальний посібник. – Київ : Центр навчальної літератури, 2004. – 352 с.
Синьов В. М., Пометун О. І., Криву-ша В. І., Супрун М. О. Основи теорії виховання: Навч. посібник / За ред.
В. М. Синьова. – К.: КІВС, 2000. – 140 с.