КАЗКИ-ТРАГЕДІЇ: ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ, МОРАЛЬ, ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ

  • Світлана Олександрівна Федотова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7257-122X
Ключові слова: казка-трагедія, кумулятивна казка, народна, літературна, мораль, «цеглинки В. Я. Проппа», виховний потенціал

Анотація

У статті розглянуто особливості побудови декількох казок-трагедій. Казки-трагедії є у фольклорах багатьох народів. Цей жанр увібрав світогляд давньої людини, суспільства з язичницькою свідомістю. Семантика текстів цього жанру для сучасного читача залишається таємничою. До дитячого читання, у життя дитини казка-трагедія потрапила випадково тільки тому, що втратила своє значення у житті дорослої людини. Діти не розуміють підтексту казки-трагедії, проте вони зачаровані казковою містикою.

Посилання

Осипова А. А. Общая психокоррекция: Учебное пособие для студентов вузов. М. : ТЦ Сфера, 2000. С. 201–204.

Пропп В. Я. Исторические корни волшебной сказки. Л. : Изд-во Ленинград. ун-та, 1986. 364 с.

Пропп В. Я. Морфология сказки. М. : Наука, 1969. 168 с.

Українські замовляння / [упор. М. Н. Москаленко; авт. передм. М. О. Новикова]. К. : Дніпро, 1993. 309 с.

Шаров А. И. Волшебники приходят к людям. М., 1985. С. 251–263.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Федотова, С. О. (2021). КАЗКИ-ТРАГЕДІЇ: ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ, МОРАЛЬ, ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (196), 181-186. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-196-181-186