СУСПІЛЬНО-ДЕРЖАВНА ЗУМОВЛЕНІСТЬ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

  • Маріан Філаретович Бирка Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області
Ключові слова: вчителі природничо-математичних дисциплін, професійний розвиток, професійна діяльність, професійна діяльність вчителя, суспільно-державні передумови

Анотація

У статті встановлено місце системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у мета-системі. Деталізовано сутність та зміст понять: «діяльність», «професійна діяльність» та «професійна діяльність вчителя». Проаналізовано мету, зміст, способи й засоби, результат, суб’єкт та об’єкт професійної діяльності вчителя природничо-математичних дисциплін. З'ясовано сучасні особливі умови організації професійної діяльності вчителя природничо-математичних дисциплін.

Посилання

Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – Л.: Ленингр. ун-т, 1968. – 339 с.

Болтівець С. І. Формування психо-гігієнічної позиції педагога / С. І. Болтівець // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – № 8. – С. 45–48.

Вірченко П. А. Роль і місце системи освіти у загальнонаціональній інфраструктурі / П. А. Вірченко // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. – 2008. – № 824. – С. 80–85.

Гушлевська І. В. Трансформація професійних функцій вчителя в умовах інформаційного суспільства (на матеріалах США і Канади): дис. .. канд. пед. наук: 13.00.04 / Ірина Вікторівна Гушлевська; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2006. – 248 с.

Дубасенюк О. Професійна педагогічна діяльність: сутність та сучасні підходи / О. Дубасенюк // Професійна підготовка педагогічних працівників: наук.-метод. зб. / [за ред. О. Дубасенюк та Л. Пуховської]. – Житомир, 2000. – 270 с.

Дубов Д. В. Інформаційне суспільство в Україні: глобальні виклики та національні можливості: аналіт. доп. / Д. В. Дубов, О. А. Ожеван, С. Л. Гнатюк. – К.: НІСД. – 2010. – 64 с.

Иванова Е. М. Основы психологического изучения профессиональной деятельности / Е. М. Иванова. – М.: МГУ, 1987. – 208 с.

Кузьмінський А. І., Омеляненко В. Л. Педагогіка: Підручник / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко. – К.:Знання, 2007. – 477с.

Нечволод Л. Системний підхід до формування педагогічної майстерності вчителя / Л. Нечволод // Наук. вісник. – Чернівці: Рута, 2003. – Вип. 181. – С. 118–122.

Педагогика: педагогические теории, системы, технологии: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. заведений / С. А. Смирнов, И. Б. Котова, Е. Н. Шиянов, Т. П. Бабаева и др.; Под ред. С. А. Смирнова. – М.: Изд. центр «Академия», 1998. – 512 с.

Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности / С. Д. Смирнов. – Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2001. – 304 с.

Сухомлинська О. В. Концепція грома-дянської освіти в школах України / О. В. Сухом-линська // Шлях освіти. – 2001. – № 1. – С. 26–31.

Фридман Л. М., Кулагина И. Ю. Психологический справочник учителя / Л. М. Фридман, И. Ю. Кулагтна. – М., 1991. – 288 с.

Avalos B. Teacher professional development in Teaching and Teacher Education over ten years // Teaching and Teacher Education. – 2011. – Vol. 27. – Pp. 10–20.

Kennedy M. M. How Does Professional Development Improve Teaching? // The Review of Educational Research. – 2016. https://doi.org/10.3102/0034654315626800.

Опубліковано
2019-11-05
Як цитувати
Бирка, М. Ф. (2019). СУСПІЛЬНО-ДЕРЖАВНА ЗУМОВЛЕНІСТЬ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (178), 22-25. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/9