ГУМАНІТАРНІ НАУКИ В РЕАЛІЯХ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА ІЗРАЇЛЮ
Анотація
У статті здійснено аналіз сучасного стану гуманітарних наук в системі освіти України та Ізраїлю, який засвідчив наявність певних кризових явищ в освітній галузі обох країн, пов’язаних з її комодифікацією та орієнтацією на підготовку фахівця-технократа, котрий досконало володіє інформаційними технологіями, але позбавлений загальної гуманітарної культури.
Посилання
Білоцерківська Н. Реформування вищої освіти в Україні: правові аспекти / Н. Г. Біло-церківська Форум права. 2014. №4. С. 13–17.
Борова Т. А. Людський капітал та його формування в системі вищої освіти. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2011. № 8. С. 19–22.
Демченко Н. М. Гуманітарна освіта в рецепції вітчизняних дослідників: історія і сучасність / Н. М. Демченко // Постметодика. 2013. №5. – С. 51-55. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Postmetodyka_2013_5_15
Гумбрехт Х.-У. «Башня из слоновой кости»: о будущем гуманитарного образования. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Теорія культури і філософія науки. 2017. С. 13–26.
Закон України «Про вищу освіту» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст. 2004). Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18
Карпов А. Коммодификация образования // Педагогика. 2012. № 2. С. 3–13.
Концепція Гуманітарної освіти України. Київ – Генеза, 1997. 14 с.
Кутирев В. Человек ХХІ века: уходящая натура // Человек. 2001. № 1.
Растригіна А. Концепція духовності виховання як модель новітньої парадигми освіти // Горизонт духовності виховання: колективна монографія / The Horizon of Spirituality of Education: collective monograph. Вільнюс: Zuvedra, 2019. С. 128–143.
Симоненко С. П. Гуманітаристика в системі вищої освіти: проблеми та перспективи // Соціогуманітарний потенціал освіти як чинник модернізації українського суспільства. [Колективна монографія]. Київ, 2018. С. 64–95.
Тимофеева А. А. Принципы гуманистического воспитания в концепции либерального образования Дж. Г. Ньюмена. Электронный научно-образовательный журнал ВГСПУ «Грани познания». №7(27). Декабрь 2013; www.grаnі.vspu.ru
Фрейре П. Освіта як практика свободи. Формування критичної свідомості. К. : Юніверс, 2003. С. 17–98.
Шиловцев А. В. Гуманитарная составляющая высшего образования и безопасность личности. Высшее гуманитарное образование в динамике местного сообщества. Мат-лы конф. Бузулук, 2015.
Council for Higher Education Document, November 5, 2014. [in Hebrew].
Goldman, S. (2014) Harvard and the humanities. First Things, 239, 20– 21.
Cookson, P.W. & Persell, C.H. (1985). Preparing for Power: American Elite Boarding Schools. NY: Basic Books.
Davidovich N., Eckhaus E. (2019). Factor Affecting the Decision Process of Selecting an Academic Conference //A Virtual Higher Education Campus in a Global Word. The Role of the Academic Campus in an Era of Technological Progres. New York.
Ministry of Education and Culture. (1992). «Tomorrow 98» – Report of the supreme committee for scientific and technological education. Jerusalem. [in Hebrew]
Friedman, I. & Ben-Galim, N. (1988). Final examinations systems in Various countries. Jerusalem: The Henrieta Szold Institute. [in Hebrew].
Elior, R. (2011). The struggle over the humanities. Kivunim Hadashim, 25, 73–103. [in Hebrew].
Lamm, Z. (1999). Between the educational ideologies and the teaching methods in Israeli schools from their beginning until establishment of the state. In R. Globman & Y. Iram (Eds.), Development in Teaching: The Israeli Case (pp. 29–31). Tel Aviv: Ramot, Tel Aviv University. [in Hebrew].