ДУХОВНО-ТЕЛЕСНI ОСНОВИ МУЗИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ
Анотація
Матеріальна сторона впливу музичного звуку проектується в свідомість через тіло. Закріплені в життєвому досвіді звукові еквіваленти емоцій декодуються динамічними станами тіла і лише потім свідомістю. Сам звук, його сила, тембр, ритм, фактура, артикуляція несуть в собі приховану енергію жесту, помаху руки, напруги мускулатури, голосових зв'язок, що свідчать про духовні стани. Музика розповідає про людину в єдності духовних і тілесних проявів.
Посилання
Асафьев Б. В. Музична форма як процес. Л. : Музика, 1971. 376 с.
Бергсон А. Собр. соч. Т. 1. Матерія і пам'ять. М. : Московський клуб, 1992. С. 160–317.
Бескова I. А., Герасiмова I. А. Меркулов I. П. Феномен свідомості. М. : Прогрес-Традиція, 2010. 367 с.
Князєва, Е. Н., Курдюмов С. П. Iнтуїція як самодостраивание // Питання філософії. № 2. 1994. С. 110-122.
Медушевський В. В. Iнтонаційна форма музики. М. : Композитор, 1993. 262 с.
Ожегов C. I. Cловник російської мови. М. : Рос. Яз., 1986. 797 с.
Юнг К. Душа і міф: шість архетипів. М-к. : ЗАТ «Досконалість». «Pоrt-Royal», 1997. 384 с.