ВИКОРИСТАННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОСТІ ЯК ІННОВАЦІЙНОГО ПОДХОДУ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ МИСТЕЦЬКИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Стаття присвячена використанню міждисциплінарності як інноваційного підходу у навчальному процесі мистецьких закладів вищої освіти на прикладі вивчення навчальної дисципліни «Еволюція художніх стилів у мистецтві» за освітніми магістерськими програмами. Такий підхід можна реалізувати у двох основних форматах. А. Колот вважає, що при першому він наводить мости між різними науками, неформально об’єднує їх, не порушуючи їх окремішності та унікальності. Тут плюралізм, диференціація наук зберігаються, а міждисциплінарність надбудовується, пов’язує, об’єднує їх в методологічному і інструментальному вимірах. При другому форматі міждисциплінарність представляється як реальний інструмент об’єднання наук, поява інтегративних продуктів. На цій основі пропонуємо визначити «Еволюцію художніх стилів у мистецтві» як комплексну, міждисциплінарну галузь знань і розглянути застосування міждисциплінарного підходу в практичній діяльності викладача мистецького закладу вищої освіти.
Посилання
Бакл Р. Нижинский / предисл. Клемента Криспа; пер. с англ. Л. Игоревского, А. Курт, Ю. Гольдберга. Москва: КоЛибри, Азбука-Аттикус, 2016. 640 с.: ил.
Весна священная/Le Sacre du Printemps. Музыка Игоря Стравинского. К столетию премьеры. URL: https://www.youtube.com/watch?v=NEGS95AYPfM
Всемирная декларация о высшем образовании для ХХІ века: подходы и практические меры. Организация Объединенных Наций по вопросам образования, науки и культуры. Париж, 5–9 октября 1998 г. URL: http://docs.cntd.ru/document/901839539
Закон України «Про вищу освіту». URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page
Князева Е. Н. Трансдисциплинарные стратегии исследования. Вестник Томского государственного педагогического университета. 2011. № 10. С. 193–201.
Колот А. М. Міждисциплінарний підхід як домінанта розвитку економічної науки та освітньої діяльності. Социальная экономика: науч. журн. / Харьков. нац. ун-т им. В. Н. Каразина, Нац. акад. наук Украины. Харків, 2014. № 1–2. С. 76–83.
Лифарь С. Дягилев. С Дягилевым. Москва: Изд-во АСТ, 2018. 480 с.
Масяк Н., Гураль Е. Мистический лабиринт Сержа Лифаря. Киев: Саммит-Книга, 2015. 208 с.
Мир музыки: Энциклопедия. Москва: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2004. 449 с.
Освітологія: фахова підготовка: навч.-метод. посіб. / за ред. В. О. Огнев’юка; авт. кол.: В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва, О. О. Драч, К. О. Линьова та ін. Київ.: ВП «Едельвейс», 2014. 612 с.
Сегетій І. П. Управління інформацією у ВНЗ як мульти- і міждисциплінарний комплекс теоретичних і практичних знань. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». Вип. № 32 (365). 2015. С. 103–109.
Стравинский И. Хроника моей жизни. Москва: Композитор, 2005. 464 с.: ил.
Сергей Лифарь – «добрый гений балета ХХ столетия» (часть 1). URL: https://www.liveinternet.ru/users/4845351/rubric/3278622/
Схейен Шенг. Дягилев. «Русские сезоны» навсегда. Москва: Колибри, 2019. 608 с.
Черкасов В. Ф. Музично-педагогічна освіта України на межі двох тисячоліть (1991–2010 рр.): навч. посібник. Кіровоград: ТОВ «Імекс-ЛТД», 2011. 380 с.