НАВЧАННЯ ДЖАЗОВОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ МАЙБУТНЬОГО АРТИСТА-ВОКАЛІСТА: СУТНІСТЬ ТА СПЕЦИФІКА
Анотація
Проблеми навчання джазової імпровізації майбутніх артистів-вокалістів, особливо теоретичні та методичні аспекти їх професійного становлення в закладах вищої мистецької освіти, досліджені недостатньо.Особливої актуальності набувають проблеми сутності та специфіки естрадно-джазового мистецтва, виражальних засобів імпровізаційної майстерності у вокальному виконавстві, особливого характеру взаємозв'язку композитора і виконавця, взаємини з глядацькою аудиторією. Вокальне виконавство є однією з найважливіших сторін джазової музики. Інтерес викликають як перші виконавці блюзів, так і багато виконавців наступних десятиліть – періоду новоорлеанского джазу, ери свінгу, бі-бопа і сучасного джазу. Крім вимови основного музичного тексту, талановиті вокалісти-імпровізатори використовували і продовжують використовувати скет і до цього дня.
Посилання
Казанцева Л. П. Понятие исполнительской интерпретации. Музыкальное содержание: наука и педагогика. Уфа: РИЦ УГАИ, 2004, с. 149–156.
Коллиер Дж.Л. Дюк Эллингтон. Пер. с англ.; Предисл. А. В. Медведева. М. : Радуга, 1991.
Конен В. Рождение джаза. М. : Искусство, 1984.
Мальцев С. М. О психологии музыкальной импровизации. М. : Музыка.
Олексюк, О. М. Музична педагогіка. навч. посіб. К.: Київ, ун-т ім. Б. Грінченка, 2012.
Степурко О. М. Скет импровизация. – Камертон, 2006.
Stoloff B. Vocal improvisation (Techniques scat). New York : Gerard and Sarzin Publishing Co., 1972. (in English).