СУТНІСТЬ КОГНІТИВНО-КОМУНІКАТИВНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ЛЕКСИКИ ПРИ ВИКЛАДАННІ СХОДОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН

  • Олена Вiкторівна Прохорова ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Ключові слова: сходознавчі дисципліни, лексика, методика викладання, когнітивно-комунікативний підхід, студентство

Анотація

Мета когнiтивно-комунiактивного підходу до навчання лексики при викладанні сходознавчих дисциплін пов’язана, по-перше, з вирішенням методичних питань, пов’язаних з відбором, організацією, послідовністю вивчення мовного матеріалу і способів його пред’явлення і тренування, з врахуванням комунікативної потреби студентів і навчальних умов, по-друге, створенням ментального образу іншомовного слова чи граматичного явища, по-третє, усвідомленням необхідності враховувати психологічні та психолінгвістичні проблеми студентів. У статті розглянуто зміст, принципи та спрямованість когнiтивно-комунiкативного підходу до навчання лексики при викладанні сходознавчих дисциплін.

Посилання

Барабанщиков В. А. Коммуникативный подход к исследованию когнитивных процессов / Барабанщиков В. А. // Сайт НОУ ВПО «Институт психоанализа» / [Електронний ресурс]. Режим доступу: www. inpsycho. ru / info / resursy / biblioteka / stati-prepodavatelej (дата звернення: 15.02.2021).
Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність майбутніх філологів: нова парадигма сучасної освіти / О. І. Вовк. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2013. 500 с.
Гончаренко А. Особистісно-орієнтована модель освіти: підготовка педагога / А. Гончаренко // Дошкільне виховання 2008. № 1. С. 10–13.
Залевская А. А. Введение в психолингвистику / А. А. Залевская. М.: РГГУ, 2000. 348 с.
Коростелев В. С. Принципы создания системы коммуникативного обучения иноязычной культуре / В. С. Коростелёв, Е. И. Пассов, В. П. Кузовлев. // Иностранные языки в школе. 1987. № 2. С. 43–44.
Прохорова О. В. Сутність когнітивно-комунікативної методики викладання та її застосування при викладанні сходознавчих дисциплін / Прохорова О. В. // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2019 № 43 Т. 3 С. 56–59.
Солсо Р. Когнитивная психология / Р. Солсо. Питер, 2006. 588 с.
Степанова І. С. Реалізація комунікативного підходу до викладання іноземних мов у технічних вишах: Матеріали IX міжнародної науково-практичної конференції «Гуманiзм та освiта». 2008. [Електронний ресурс]. URL: http: // conf. vntu. edu. ua / humed / 2008 / txt / stepanova. php (дата звернення: 15.02.2021).
Табанюхова О. М. Використання когнітивно-комунікативного методу у викладанні іноземних мов у вищих навчальних закладах / О. М. Табанюхова //Лінгвістичні та соціокультурні проблеми в перекладі. Матеріали міжвузівського семінару. К.: ЦННПВ НА СБУ, 2017. С. 100–106
Томенюк О. Когнітивний підхід до аналізу мовних явищ / О. Томенюк // Актуальні питання гуманітарних наук. 2015. № 11. С. 141–146.
Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Прохорова, О. В. (2021). СУТНІСТЬ КОГНІТИВНО-КОМУНІКАТИВНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ЛЕКСИКИ ПРИ ВИКЛАДАННІ СХОДОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 124-129. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-124-129