МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА В КОНТЕСТІ УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Ірина Володимирівна Дубровіна Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-6676-4789
  • Ірина Іванівна Ковальковська Броварська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 5 імені Василя Стуса
Ключові слова: технології, інтерактивне навчання, тренінг, навчання у співпраці, кооперативне навчання

Анотація

У статті розкрито особливості впровадження інтерактивних технологій у методичній роботі з учителями-словесниками. Окреслено значення «суб’єкт-суб’єктної взаємодії» для процесу активної взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу, що спрямований на організацію їхньої співпраці, за якої кожен педагог має можливість самореалізуватися, набути потрібного досвіду і професійної спроможності. Упровадження інтерактивного навчання змінює спосіб набуття нових знань і формування фахових компетентностей, створює сприятливі умови для розвитку самостійності учителів, сприяє розвитку їхньої креативності. Проаналізовано принцип використання інтерактивних технологій навчання в процесі навчання української мови, що дозволяє підвищити рівень засвоєння мовних знань і умінь, ступінь тренованості таких розумових операцій учнів, як аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, які лежать в основі розвитку критичного мислення, формують професійно-значущі якості і уміння особистості.

Посилання

Белл Д., Иноземцев В. Эпоха разобщенности / Д. Белл, В. Иноземцев. Москва: Центр исследований постиндустриального общества, 2007. URL: http://library.khpg.org/files/docs/1329120428.pdf (дата обращения: 07.12.2018).

Dubrovina, I., Horash, K., Radzivil, T., & Oliynyk, T. Роль мотивации в самообразовании будущих учителей / I. Dubrovina, K. Horash, T. Radzivil & T. Oliynyk. e-mentor, 20193(80), 10–17. https://doi.org / 10.15219/em80.1418

Zając M. Shaping the Future of Learning. Some Thoughts after the Online Educa Global Conference in Berlin, 27–29.11.2019 / M.Zając . e-mentor, 2019. 5(82), С. 72-74. https://doi.org/10.15219/em82.1447

Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання / О. Пометун. Київ: А.С.К., 2007, 144 с.

Про затвердження Галузевої концепції розвитку неперервної педагогічної освіти : Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.08.2013 р. № 1176 / Міністерство освіти і науки України. Вища школа, 9, (2003), 103–113.

Редько О. М. Педагогічні технології формування творчої особистості / О. Редько // Економіка в школах України, 2015. 8. 22–31.

Федорчук В., Кутішенко В. Соціально-психологічний тренінг формування творчого потенціалу майбутнього вчителя/ В. Федорчук, В. Кутішенко // Використання інтерактивних методів та мультимедійних засобів у підготовці педагога: збірник наукових праць. Кам’янець-Подільський, 2003. 218 с.

Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Дубровіна, І. В., & Ковальковська, І. І. (2021). МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ-СЛОВЕСНИКА В КОНТЕСТІ УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 59-63. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-59-63