ДО ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ ФЕНОМЕНУ «БЕЗПЕРЕРВНА ОСВІТА»

  • Олександр Олександрович Балануца Надзвичайний і Повноважний Посол України в Кувейті https://orcid.org/0000-0002-3470-9486
Ключові слова: неперервна освіта, інтеграційний підхід, біографічний метод, спадкоємність, гуманітаризацією освіти

Анотація

У статті виявлено основні підходи, принципи розуміння сутності феномену «безперервна освіта». З’ясовано, що безперервна освіта в основному розглядається як система державних і недержавних освітніх організацій, що здійснюють узгоджену взаємодію на усіх рівнях освітнього процесу для надання особистості права і можливості отримати будь-який вид освіти, переходити від одного виду до іншого упродовж усього життя. Системність забезпечується послідовністю і спадкоємністю змісту освіти, узгодженістю дій освітніх організацій, влади, громадянського суспільства, усіх структур, які так або інакше беруть участь в реалізації освітнього процесу. З’ясовано, що основою процесу безперервної освіти є такі принципи, як спадкоємність і послідовність, врахування соціальних, економічних і політичних вимог, територіальних особливостей, культурних запитів населення.

Посилання

Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. Л. : Издательство Ленинградского университета, 1968. 338 с.

Аристотель. Сочинения: в 4 т. / Аристотель. М. : Мысль, 1983. Т. 4. С. 629.

Багрова Н. В. Предмет культурологического исследования как проблема отечественной гуманитаристики / Н. В. Багрова // Известия Алтайского государственного университета. 2012. № 2–1 (74). С. 228–233.

Давидов П. Г. Безперервна освіта – вимоги часу чи нова філософія освітньої діяльності / П. Г. Давидов // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган Барановського: Науковий журнал. Серія: Гуманітарні науки. 2010. № 2. С. 170–175.

Девятко И. Ф. Методы социологического исследования / И. Ф. Девятко. Екатеринбург: Изд-во Урал, унта, 1998. 208 с.

Добридень А. В. Навчання впродовж життя в контексті Болонського процесу / А. В. Добридень // Вища освіта України. 2008. Т. 1(8). Дод. 3: Темат. вип. «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». С. 90–97.

Ильенков Э. В. Об идолах и идеалах / Э. В. Ильенков. М. : Политиздат, 1968.

Куц В. А. Непрерывное образование – опыт саморефлексии / В. А. Куц // Непрерывное образование: XXI век (електроний ресурс). 2013. № 4. С. 1–14. URL: http://lll21.petrsu.ru/journalatricle.php?id=2164 (дата звернення: 12.01.2021)

Логинова Н. А. Жизненный путь человека как проблема психологии / Н. А. Логинова // Вопросы психологии. 1985. № 1. С. 103–109.

Мартинюк І. В. Безперервна освіта в сучасних умовах соціально-економічного розвитку України / І. В. Мартинюк // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. –2009. № 9(172). С. 20–25.

Непрерывное образование: методология, технологии, управление: коллективная монография / под ред. Н. А. Лобанова, Л. Г. Титовой, В. В. Юдина. Ярославль: РИО ЯГПУ, 2018. 298 с.

Просвиркин В. Н. Преемственность в системе непрерывного образования / В. Н. Просвиркин. Москва: Научная цифровая библиотека PORTALUS.RU. 25 октября 2007. URL: https://portalus.ru/modules/shkola/rus_readme.php?subaction=showfull&id=1193320800&archive=1196814959&start_from=&ucat=& (свободный доступ). Дата доступа: 14.01.2021.

Просвиркин В. Н. Технология преемственности в системе непрерывного образования: автореферат дис. ... доктора пед. наук: 13.00.01 / В. Н. Просвиркин. М., 2008. 39 с.

Рыбников Н. А. Биографический метод / Н. А. Рыбников. М., 1918. 18 с.

Роботова А. С. О некоторых вопросах методологии изучения феномена «непрерывное образование» / А. С. Роботова // Непрерывное образование: XXI век: научный электронный ежеквартальный журнал. 2014. Вып. 2 (6). С. 1–15. URL: http://LLL21.petrsu.ru (дата обращения 20.12.2020 р.).

Степко М. Ф. Болонський процес і навчання впродовж життя: монографія / М. Ф. Степко, Б. В. Клименко, Л. Л. Товаж-нянський. Х. : НТУ, 2004. 112 с.

Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Балануца, О. О. (2021). ДО ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ ФЕНОМЕНУ «БЕЗПЕРЕРВНА ОСВІТА». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 31-35. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-31-35