РЕФЛЕКСІЯ ЯК МЕХАНІЗМ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ
Анотація
У статті розглянуто психологічну природу рефлексії як універсального механізму саморегуляції і саморозвитку особистості. Досліджено розвиток професійної рефлексії у студентів педагогічних закладів вищої освіти. Охарактеризовано особливості актуалізації рефлексивної здатності здобувачів освіти за різними рівнями сформованості професійних умінь. Розкрито функції рефлексії у педагогічному процесі, визначено її роль в педагогічному проектуванні. Висвітлено значення рефлексивних практик у підготовці майбутніх педагогів.
Посилання
Давыдов В. В. О функциях рефлексии в игровом обучении руководителей. URL: http://www.culturedialogue.org/drupal/ru/node/2112 (дата звернення 25.09.2020).
Кулюткин Ю. Н. Методологическая рефлексия как условие интеграции знаний. Интеграционные процессы в образовании взрослых : материалы научно-практич. конференции. Санкт-Петербург, 1997. С. 103–105.
Ладенко И. С. Феномен рефлексивного стиля мышления и генетическая логика. Рефлексия, образование и интеллектуальные инновации: Материалы Второй Всероссийской конференции «Рефлексивные процессы и творчество». Новосибирск, 1995. С. 8–25.
Семенов И. Н., Степанов С. Ю. Проблема предмета и метода психологического изучения рефлексии. М.: Педагогика, 1980. С. 116–124.
Тур Р. І. Педагогічна рефлексія – основа формування творчого саморозвитку особистості. Управління школою. 2004. №13. С. 17–23.
Щедровицкий Г. П. Рефлексия в деятельности. Мышление. Понимание. Рефлексия. М., 2005. С. 64–125.
Elliott-Johns (2014). Working towards meaningful reflection in teacher education as professional learning, LEARNing Landscapes, 8 (1), 105 122 p. Montreal, QU: Retrieved from : http://www.learninglandscapes.ca/images/documents/llno15/seelliott.pdf.