КОНЦЕПТ НЕЛІНІЙНОСТІ У СУЧАСНОМУ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ

  • Ольга Миколаївна Олексюк Інститут мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-7785-1239
Ключові слова: нелінійність, сучасний музично-педагогічний дискурс, концепт, майбутні фахівці мистецького профілю, заклади вищої мистецької освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі вивчення особливостей нелінійного мислення, його проявів у музично-педагогічній діяльності. У статті подано шлях розвитку поняття «нелінійне мислення» у науковій літературі, проведений аналіз історичних передумов його виникнення і оформлення в контексті постнекласичної методології. У результаті теоретичного аналізу праць сучасних філософів, педагогів, музикознавців обґрунтовано концепт нелінійного мислення особистості у сфері музичного мистецтва.

Посилання

Гончаренко С. У. Формування нелінійного (синергетичного) мислення учнів. Професійно-технічна освіта. Київ. 2012, 2, С. 3–7.

Гуменюк А. М. Нелінійність як концептуальна ідея сучасної філософії освіти. Актуальні проблеми філософії та соціології. Київ. 2015. (5), С. 48–51.

Каган М. С. (б.г.) Синергетика и культурология. URL: http://spkurdyumov.ru/art/sinergetika-i-kulturologiya/

Куровская Ю. Г. Когнитивно-лингвистический инструментарий анализа педагогического дискурса. Педагогика. Київ. 2015, 3. С. 16–23.

Мдивани Т. Формы репрезентации нелинийности в музыке второй половины ХХ века. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво. Київ. 2019, 2(2), С. 189–195.

Наумкіна О. А. Нелінійне мислення в сучасному швидкоплинному світі. Філософія науки: традиції та інновації. Київ. 2015, № 2 (12), С. 13–18.

Олексюк О. М. Розвиток духовного потенціалу особистості у постнекласичній мистецькій освіті: монографія. Київ.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. Київ. 2019. 268 с.

Олексюк О. М. Синергетична парадигма й модернізація змісту мистецької освіти. Наука і вища освіта в Україні : міра взаємодії. Київ. 2008. С. 123–130.

Пригожин И., Стенгерс И. Порядок из хаоса: Новый диалог человека с природой. (Ю. А. Данилов, пер.). Москва: Прогресс. 1986. С. 193–230.

Саух П. Експлікативні зміни освітньої парадигми у контексті трансформації науки. Шлях освіти. Київ. 2007. № 1. С. 2–7.

Ястребова М. Н. Формирование эстетического идеала и искусства. М.: Наука, 1976. 295 с.

Як цитувати
Олексюк, О. М. (1). КОНЦЕПТ НЕЛІНІЙНОСТІ У СУЧАСНОМУ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (189), 39-44. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-189-39-44