СОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ПЕРШІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ ім. Т. Г. ШЕВЧЕНКА

  • Марина Юріївна Богомолова Херсонський інститут «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-9960-9443
Ключові слова: соціальне виховання, модель української школи, дитяче самоврядування, школа-клуб, соціальний захист дітей, позакласна робота

Анотація

У статті подано систему роботи Першої  української гімназії ім. Т. Г. Шевченка в Україні, засновану в березні 1917 року під керівництвом В. Дурдуківського за пропозицією Шкільної комісії. Увагу зосереджено на другому етапі її діяльності – 1920–1933 році – періоді активної роботи з реалізації завдань соціального виховання. Доведено, що виконуючи директивні настанови державних управлінських освітніх органів, в школі була зреалізована власна модель соціального виховання на засадах творчості, активності, самостійності вчителів та учнів.

Посилання

Sіropolko Stepan. History of education in Ukraine. – Kiev: Scientific Thought. – 2001. 912 p.

Essays on the history of the development of innovative educational institutions in Ukraine (XX century): a teaching-methodical tool. / ed. Sukhomlinskaya, V.S. Smoked. – Lugansk: Publishing House of LNU them. Taras Shevchenko », 2010. 444 p.

KCSA, F.346, description. 1, right. 1, p. 5.

J. Germaise. Ukrainian School Holiday / J. Germaise // Life and Revolution. – 1926. – № 1. P. 70.

Declaration of the People's Commissariat of Education of the USSR on social upbringing of children (1. 07. 1920) // Spring. education (Vinnytsia). – 1921. – № 1. P. 2–4.

«Regulation on a single labor school» // Spring. education (Vinnytsia). – 1921. – № 2. – P. 4 – 8.

V. Durdukivsky, From the Practice of Labor School / V. Durdukivsky. – K .: Word. – 1923 – C. I.; 1924 – Part II.

Durdukivsky V. Our school / V. Durdukivsky // From the practice of the labor school. – K., 1923. – Part. I.

Опубліковано
2020-02-24
Як цитувати
Богомолова, М. Ю. (2020). СОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ПЕРШІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ ім. Т. Г. ШЕВЧЕНКА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (186), 77-82. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-186-77-82