СХІДНОСЛОВ’ЯНСЬКА ПЕДАГОГІКА ПРО СТАВЛЕННЯ ДО МАЛОЇ ДИТИНИ (В ЕТНОГРАФІЧНИХ ДЖЕРЕЛАХ ХІХ – ПЕРШОЇ ЧВЕРТІ ХХ СТ.)
Анотація
У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.
Посилання
Munroe R. H., Munroe R. Z., Shimmin H. S. Children’s Work in four cultures. Determinants and Consequences // American Anthropologyst. 376 р.
Okolnycha T. Eastern stavic toys as a means of upbringing children in etnographic materials of 19 – first quarters of the 20 centuries // Paradigm of knowledge. Multidisciplinary Scientific Journal. № 4 (30). Muscat, 2018. Р. 26–36.
Okolnycha T. V. Etnographic studies of folk pedagogy of the tastern stavs (XIX – XX centuries) // Paradigm of knowledge. Multidisciplin Scientific Journal. № 5 (25). Muscat, 2017. Р. 74–92.
Okolnycha T. V. The development of Ukrainian etnography in the nineteenth century and its importance in the study of the eastern slavs’ child world // Innovative solutions in modern science. № 7 (16). Dubai, 2017. Р. 42–49.
Prof V., Kowalewsky М. Mariage among the early slavs. (Folklore, Qurterly Reviw of Myth, Lond., Dec. 1890). 84 р.
Worobec C. D. Temptress or virgin? The precarious sexual position of women in postemancipation Ukranian peasant societ // Slavic Review. 1990. Vol. 49. № 2. P. 227–238.