ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

  • Андрій Анатолійович Семез Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-7173-7155
Ключові слова: адаптація, професійна адаптація, професійна адаптованість, соціальний педагог, соціальний працівник, професійна мотивація, самооцінка, самоставлення, професійна Я-концепція

Анотація

У статті розглядаються загальні підходи до визначення поняття адаптації та адаптаційних процесів, регуляторами яких є: мотиви, знання, навички та вміння, воля, здібності. Дається тлумачення поняття професійної адаптації як специфічного виду адаптивних процесів. Обґрунтовуються специфічні особливості професійної діяльності соціального педагога. Визначено, що важливу роль в професійній адаптації соціального педагога відіграють мотивація, самооцінка, самоставлення і професійна Я-концепція. Результатом професійної адаптації соціального педагога є професійна адаптованість фахівця.

Посилання

Георгиевский А.Б. Эволюция адаптации (историко-методологическое исследование). / Александр Борисович Георгиевский – Л.: Наука, 1989. – 189 с.

Психология адаптации личности. Анализ. Теория. Практика / Артур Александрович Реан, Азат Ришатович Кудашев, Александр Аркадьевич Баранов. – СПб.: ПРАЙМ-ЕВРОЗНАК, 2006. – 479 с.

Ащепков В.Т. Профессиональная адаптация преподавателей высшей школы: проблемы и перспективы. / Виталий Тимофеевич Ащепков. – Ростов-на-Дону, 1997. — 144 с.

Мороз А. Г. Адаптация молодого учителя / А. Г. Мороз. – Киев, 1990. – 125 с.

Насырова Г. И. Процесс профессиональной адаптации будущих учителей // Формирование социально активной личности учителя. – М.: МГПИ, 1985. – С. 58–63.

Редлих С. М. Педагогические основы социально-профессиональной адаптации учителя. – Автореф. дисс. … доктора пед. наук / С. М. Редлих. – Москва, 1999. – 45 с.

Учитель: крупным планом. Социально-педагогические проблемы учительской деятельности / Под ред. С. Г. Вершловского. – СПб.: СПбГУПМ, 1994. – 132 с.

Шиян О. А. Послеуниверситетский тренинг учителей в США: новые ориентиры / О. А. Шиян // Педагогика. – 1996. – № 1. – С. 104–108.

Опубліковано
2019-11-05
Як цитувати
Семез, А. А. (2019). ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (178), 173-177. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/48