ПРОФЕСІЙНА АДАПТАЦІЯ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
У статті розглядаються загальні підходи до визначення поняття адаптації та адаптаційних процесів, регуляторами яких є: мотиви, знання, навички та вміння, воля, здібності. Дається тлумачення поняття професійної адаптації як специфічного виду адаптивних процесів. Обґрунтовуються специфічні особливості професійної діяльності соціального педагога. Визначено, що важливу роль в професійній адаптації соціального педагога відіграють мотивація, самооцінка, самоставлення і професійна Я-концепція. Результатом професійної адаптації соціального педагога є професійна адаптованість фахівця.
Посилання
Георгиевский А.Б. Эволюция адаптации (историко-методологическое исследование). / Александр Борисович Георгиевский – Л.: Наука, 1989. – 189 с.
Психология адаптации личности. Анализ. Теория. Практика / Артур Александрович Реан, Азат Ришатович Кудашев, Александр Аркадьевич Баранов. – СПб.: ПРАЙМ-ЕВРОЗНАК, 2006. – 479 с.
Ащепков В.Т. Профессиональная адаптация преподавателей высшей школы: проблемы и перспективы. / Виталий Тимофеевич Ащепков. – Ростов-на-Дону, 1997. — 144 с.
Мороз А. Г. Адаптация молодого учителя / А. Г. Мороз. – Киев, 1990. – 125 с.
Насырова Г. И. Процесс профессиональной адаптации будущих учителей // Формирование социально активной личности учителя. – М.: МГПИ, 1985. – С. 58–63.
Редлих С. М. Педагогические основы социально-профессиональной адаптации учителя. – Автореф. дисс. … доктора пед. наук / С. М. Редлих. – Москва, 1999. – 45 с.
Учитель: крупным планом. Социально-педагогические проблемы учительской деятельности / Под ред. С. Г. Вершловского. – СПб.: СПбГУПМ, 1994. – 132 с.
Шиян О. А. Послеуниверситетский тренинг учителей в США: новые ориентиры / О. А. Шиян // Педагогика. – 1996. – № 1. – С. 104–108.