ЗМІСТ СПЕЦКУРСУ «ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ «БІБЛІОМЕТРИКА УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ» ДЛЯ НАУКОВИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

  • Алла Віленівна Кільченко Інститут інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України https://orcid.org/0000-0003-2699-1722
Ключові слова: методика, інформаційно-дослідницька компетентність, наукові та науково-педагогічні працівники, наукова діяльність, система «Бібліометрика української науки», бібліометрія; наукометрія; інформетрія; відкриті електронні науково-освітні системи

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблем використання системи «Бібліометрика української науки» як засобу інформаційно-комунікаційної підтримки наукової діяльності. Представлено зміст розробленого спецкурсу «Використання системи «Бібліометрика української науки» для наукових і науково-педагогічних працівників. Визначено зміст, форми, методи і засоби як складові використання сервісів системи «Бібліометрика української науки». Прогнозований результат реалізації спецкурсу спрямований на підвищення рівня інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників завдяки застосуванню системи «Бібліометрика української науки». Програма спецкурсу включає два змістових модулі «Цифрова наука. Бібліометричні та наукометричні системи відкритого доступу» та «Бібліометрика української науки». Представлено структуру залікового  кредиту спецкурсу у вигляді таблиці з поділом годин на лекційні, семінарські та практичні заняття, самостійну й індивідуальну роботу (загальна кількість годин – 28). Розроблений спецкурс може бути використаний для наукових та науково-педагогічних працівників, аспірантів і докторантів.

Посилання

Бібліометрика української науки. – URL: http://www.nbuviap.gov.ua/bpnu (дата звернення: 14.10.2019).

Досвід використання електронних відкритих систем для інформаційно-аналітичної підтримки педагогічних досліджень // Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку: матеріали метод. семінару НАПН України / ред. В. Г Кремень, О. І. Ляшенко; укл. А. В. Яцишин, О. М. Соколюк., м. Київ, 04 квіт. 2019 р. – Київ: НАПН України, 2019. – С. 289-304. – URL: https://lib.iitta.gov.ua/716701/ (дата звернення: 14.10.2019).

Електронні науково-освітні системи у науковій та науково педагогічній діяльності: глосарій / Упоряд.: Іванова С. М., Яцишин А. В., Кільченко А. В. та ін. – Київ: ІІТЗН НАПН України, 2018. – 42 с. – URL: https://lib.iitta.gov.ua/715006/ (дата звернення: 12.10.2019).

Іванова С. М. Проблема розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням відкритих електронних науково-освітніх систем / С. М. Іванова // Інформаційні технології і засоби навчання – 2018. – № 6 (68). – С. 291-305. – URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2693 (дата звернення: 05.10.2019).

Кільченко А. В. Використання бібліометричних і наукометричних систем для оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень / А.В. Кільченко // Інформаційні технології в освіті, науці й техніці (ІТОНТ-2018): тези доповідей IV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Черкаси, 17-18 трав. 2018 р. – Черкаси: ЧДТУ, 2018. – С. 124-126. – URL: http://lib.iitta.gov.ua/711028/ (дата звернення: 14.10.2019).

Костенко Л. Й. Бібліометрика української науки / Л. Й. Костенко // Дзеркало тижня – 7 лист. 2014 р. – URL: http://www.nbuv.gov.ua/node/1750 (дата звернення: 06.11.2019).

Мерзликін О. В. Хмарні технології як засіб формування дослідницьких компетентностей старшокласників у процесі профільного навчання фізики. дис… канд. пед. наук: 13.00.10 / О. В. Мерзликін – ІІТЗН НАПН України. Київ, 2016. – 341 с.

Симоненко Т. В. Глобальна бібліометрика: концептуальна модель / Т. В. Симоненко // Вісник Книжкової палати – 2016. – № 6 – С. 12-14.

Налимов В. В., Мульченко З. М. Наукометрия. Изучение науки как информационного процесса: монографія / В.В. Налимов, З.М. Мульченко – Москва: Наука, 1969. – 192 с.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року від 25 червня 2013 року № 344/2013. – URL: https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013] (дата звернення: 05.10.2019).

Спірін О. М. Використання електронних систем відкритого доступу для інформаційно-аналітичної підтримки педагогічних досліджень / О. М. Спірін, А. В. Яцишин, С. М. Іванова, А. В. Кільченко, Л. А. Лупаренко // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2016. – № 5 (55). – С. 136-174. – URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1501. (дата звернення: 06.10.2019).

Яцишин А. В. Напрями використання цифрових науково-освітніх систем для розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників / А.В. Яцишин, С.М. Іванова, А.В. Кільченко // Інформаційні технології в освіті та науці: зб. наук. праць Міжнар. наук.-практ. конф., Мелітополь, 13-14 черв. 2019 р. – Мелітополь: Мелітопольський держ. пед.. університет ім. Богдана Хмельницького, 2019. – С. 339-343].

Pritchard A. Statistical Bibliography or Bibliometrics / A. Pritchard // Journal of Documentation. – 1969. – Vol. 24 (4) – Р. 348-349.

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Кільченко, А. В. (2019). ЗМІСТ СПЕЦКУРСУ «ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ «БІБЛІОМЕТРИКА УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ» ДЛЯ НАУКОВИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (183), 210-216. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-210-216