ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА ЗАНЯТТЯХ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: ментальні карти, природничо-наукові дисципліни, студент, заклад вищої медичної освіти, програмний продукт, методика навчання

Анотація

В статті розглядаються особливості використання ментальних карт на лекційних та практичних заняттях природничо-наукових дисциплін в закладах вищої медичної освіти. Закцентовано увагу на актуальності візуалізації, структуруванні та класифікації навчального матеріалу за допомогою ментальних карт в процесі навчання студентів-іноземців, оскільки навчання відбувається англійською мовою, яка зазвичай не є рідною для майбутнього лікаря. Проведено аналіз наукової, фахової та психолого-педагогічної літератури з методики навчання, методики використання ментальних карт, використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні студентів медичного профілю тощо. Описані різні програмні продукти для створення інтелект-карт. Представлений варіант наповнення ментальної карти змістом теми «X-ray radiation» за допомогою програмного продукту Lucidchart.

Посилання

Бутенко Л. Л. Структурно-логічні схеми. Таблиці. Опорні конспекти. Есе. Навчальні презентації: рекомендації до складання: метод. посіб. для студ. / Л. Л Бутенко., О. Г. Ігнатович, В. М. Швирка. – Старобільськ, 2015. – 112 с.

Бьюзен Т. Супермышление / Т. Бьюзен, Б. Бьюзен – М.: «Попурри», 2008. – 208 с.

Машкіна В. В. Використання ментальних карт як інноваційних засобів викладання географії / В. В. Машкіна // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. Збірник наукових праць. – 2012. – Випуск 16 – С. 72 – 76.

Оксентюк Н. В. Можливості застосування ментальних карт у навчальному процесі / Н. В. Оксентюк // Технології навчання : науково-методичний збірник – 2015. – Випуск 15 – С. 194-208.

Реброва Ю. О. Використання ментальних карт на уроках інформатики. Методичні рекомендації для вчителів загальноосвітніх шкіл. / Ю. О. Реброва – URL: https://osvita.ua/school/lessons_summary/informat/55664/ (дата звернення: 18.10.2019)

Романовський О. Г. Ментальні карти як інноваційний спосіб організації інформації в навчальному процесі вищої школи / О. Г. Романовський, В. М. Гриньова, О. О. Резван // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2018. – Том 64 – № 2. – C. 185–196 – URL: www.researchgate.net/publication/331401770 (дата звернення: 18.10.2019)

Farrand P. The efficacy of the «mindmap» study technique / P. Farrand, H. Fearzana, E. Hennessy // Medical Education – 2002. – Issue 36 – Р. 426-431.

Okada A. Knowledge cartography: software tools and mapping techniques. / A. Okada, Shum S. Buckingham, T. Sherborne – London: SpringerLtd, 2008. 424 p.

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Абуватфа, С., Лунгол, О. М., & Суховірська, Л. П. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА ЗАНЯТТЯХ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (183), 206-209. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-206-209