СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ НАВЧАННЯ ІНТЕГРАТИВНОГО КУРСУ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ У ЗАКЛАДАХ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У перелік предметів профільної середньої освіти у закладах фахової передвищої освіти, що здійснюють підготовку спеціалістів на основі базової середньої освіти серед інших предметів входить інтегративний курс фізики і астрономії. Даний курс забезпечує майбутньому фахівцю не лише формування професійних знань і вмінь, а й цілісну їх систему, що підвищує конкурентоздатність фахівців.
Під методичною системою навчання інтегративного курсу фізики і астрономії у закладах фахової передвищої освіти ми розуміємо єдиний комплекс, що включає цілі, зміст, методи, засоби і форми організації навчання та оцінки досягнення результатів навчання фізики і астрономії, спрямовані на здобуття галузевих компетентностей.
Основними цілями інтегративного курсу фізики і астрономії закладів фахової передвищої освіти є: формування у студентів системи фізичних і астрономічних знань на основі сучасних теорій і розвиток у них здатності застосовувати набуті знання в майбутній професійній діяльності.
Методи навчання інтегративного курсу фізики і астрономії мають відображати особливості методів навчання як фізики так і астрономії.
Засоби навчання курсу фізики і астрономії: інтегровані підручники, посібники, дидактичні матеріали, індивідуальні домашні завдання, засоби ІКТ.
Форми організації навчання: лекції, демонстрації, практикуми, спостереження, експериментальне дослідження, екскурсія, групові або індивідуальні консультації з викладачем, форми навчання із залученням інформаційно-комунікаційних технологій.
Знання студентів перевіряються: усно; письмово; за допомогою комп’ютерних технологій; за допомогою розв’язування експериментальних, графічних задач.
Посилання
Атаманчук П. С. Інноваційні технології управління навчанням фізики. / П. С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. – 174 с.
Бевз А. В. Особливості методів навчання фізики і астрономії у коледжах на засадах індивідуального підходу / А.В. Бевз // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки – Кропивницький – 2019. – Вип. 177. Частина І. – С. 30-34
Варій М. Й. Основи психології і педагогіки : навчальний посібник / М. Й. Варій, Ортинський В. Л. – Київ: Центр учбової літератури, 2009. – 376 с.
Дудник І. М. Вступ до загальної теорії систем / І. М. Дудник – Київ: Кондор. – 2010. – 128 с. – URL: http://www.dut.edu.ua/ru/uploads/l_1142_42884991.pdf (дата звернення: 19.11.2019)
Крячко І. П. Методика навчання астрономії в старшій загальноосвітній школі / І. П. Крячко – Київ: Видавничий центр «Наше небо», 2018. – 245 с. – URL: http://www.astroosvita.kiev.ua/metod/Metodyka-navchannia-astronomii.pdf (дата звернення: 19.11.2019).
Навчальні програми «Фізика і астрономія. 10-11 класи. Рівень стандарту. Профільний рівень» (авторський колектив під керівництвом Ляшенка О. І.) / затверджені наказом МОН України від 24.11.2017 №1539.
Закон України Про фахову передвищу освіту від 06.06.2019 №2745-VIII. – URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19 (дата звернення: 18.11.2019)
Садовий М. І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики : навчальний посібник / М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб, О. М. Трифонова. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард» – 2013. – 252 с.
Садовий М. І. Хмаро орієнтовані освітні середовища у навчанні фізики та інформатики : колективна монографія / М. І. Садовий, Н. В. Подопригора, О. В. Рєзіна, О. М. Трифонова, М. В. Хомутенко за наук. ред. М. І. Садового – Міністерство освіти і науки України: ЦДПУ імені Володимира Винниченка – Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2019. – 372 с.
Собко Я. М. Теоретико-методичні основи впровадження інтегративних курсів у професійно-технічній освіті : навчально-методичний посібник / Я.М. Собко – Львів: Норма, 2014. – 136 с.
Форкун Н. В. Методична система навчання фізики в старшій школі на засадах компетентнісного підходу: теоретичний аспект / Н. В. Форкун // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна – 2014. – № 20. – С. 117-119.