МОДЕЛЮВАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ І ФАРМАЦЕВТІВ
Анотація
У статті проведено дослідження структурно-функціональної моделі освітнього процесу в медичних ЗВО. На прикладі теми ”Рентгенівське випромінювання” побудована модель розподілу змісту навчального матеріалу. Виходячи з соціальної обумовленості підпорядкування змісту фундаментальних дисциплін фаховим потребам, у цій моделі виокремлено інваріантну основу предметної компетентності (базові знання і вміння), варіативну складову (прикладні знання, які потребують систематичного оновлення; поглибленні знання), процесуальну складову (застосування умінь і навичок до розв’язання практичних завдань), компетентнісну складову (професійні компетентності). Визначено значення метода моделювання у освітньому процесі для студентів-медиків. З’ясовано, що моделювання у медичних ЗВО є водночас навчальним змістом, методом наукового пізнання й ефективним засобом вивчення навчального матеріалу. Описані види моделей, які використовуються у освітньому процесі: фізичні, математичні, комп’ютерні, аналогові. Наведені приклади цих моделей.
Посилання
Дахин А.Н. Педагогическое моделирование: монография / А.Н. Дахин. – Новосибирск: НИПК и ПРО, 2005. – 232 с.
Моклюк М.О. Використання комп’ютерного моделювання при вивченні явища радіоактивності // Наукові записки. – Вип. 77. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. – 2008. – Частина 2. – С. 221-224.
Подопригора Н.В. Практична і прикладна спрямованість математичного моделювання у лабораторному практикумі з фізики педагогічного університету / Н. В. Подопригора // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. – Серія: Педагогічні науки. – Чернігів:ЧНПУ, 2014. – Вип. 116. – С. 123-127.
Садовий М.І. Теорія самоорганізації та синергетики у навчанні студентів педагогічних ВНЗ [посібник] / М.І. Садовий, О.М. Трифонова. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2017. – 184 с.
Стадніченко С.М. Формування системи знань про рентгенівське випромінювання в студентів вищих медичних закладів // Збірник наукових праць ”Педагогічні праці”. – Херсон: Видавничий дім ”Гельветика”, 2016. – Вип. LXXII, T. 1. – С. 158 – 165.
Стадніченко С.М. Функції моделювання щодо навчання біофізиці й інформатиці майбутніх фармацевтів / С.М. Стадніченко, Н.Ю. Філоненко, О.Г. Дубінський // Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: збірник матеріалів VІ-ї Міжнародної науково-практичної онлайн-інтернет конференції, м. Кропивницький, 19-20 квітня 2018 р. / За відп. заг. ред. М.І. Садового. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – С. 101 – 103.
Столяренко О.В. Моделювання педагогічної діяльності у підготовці фахівця: навчально-методичний посібник / О.В. Столяренко, О.В. Столяренко. – Вінниця: ТОВ ”Нілан-ЛТД”, 2015. – 196 с.
Суховірська Л.П. Системи віртуальних лабораторних робіт з біофізики як засоби реалізації принципу професійної спрямованості навчання студентів / Л.П. Суховірська, О.М. Лунгол, О.В. Задорожна // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2019. – Т. 70, № 2. – С. 141-154. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2019_70_2_12 (дата звернення 20.11.2019)
Хомутенко М.В. Комп’ютерне моделювання процесів в ядерному ядрі / М.В. Хомутенко, М.І. Садовий, О.М. Трифонова // Інформаційні технології та засоби навчання. – т. 45. – № 1. – 2015. – С. 78 - 92.