ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОГО ЕТИКЕТУ АНГЛОМОВНОГО ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Анотація
У статі розкрито сутність феномена «мовленнєвий етикет англомовного ділового спілкування», що розуміється як сукупність певних мовленнєвих формул, притаманних фахівцям, усвідомлене, адекватне, ситуативно-доречне вживання яких зумовлюється цілями їхньої ділової комунікації англійською мовою; визначено критерії, показники, схарактеризовано рівні його сформованості у студентів немовних спеціальностей, зроблено порівняльний аналіз національно-культурної специфіки українського та англійського мовленнєвого етикету. Виявлено і науково обґрунтовано педагогічні умови, експериментальну модель і методику формування мовленнєвого етикету англомовного ділового спілкування; розроблено систему професійно-орієнтованих вправ активного вживання формул мовленнєвого етикету в усному англомовному діловому спілкуванні, експериментально перевірено їх ефективність; укладено методичні рекомендації з формування мовленнєвого етикету англомовного ділового спілкування, спрямовані на отримання студентами знань про особливості мовленнєвого етикету англійської мови і розвиток у них умінь володіння мовленнєвим етикетом англомовного ділового спілкування.
Посилання
Барабанова Г. В. Методика навчання професійно-орієнтованого читання в немовному ВНЗ: Монографія / Г.В. Барабанова. – К.: Фірма «ІНКОС», 2005. – 315 с.
Бігич О. Б. Формування методичної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови / О.Б. Бігич // Рідна школа. – 2002. – № 4. – С. 60-62.
Програма з англійської мови для професійного спілкування. / Колектив авторів: Г.Є.Бакаєва, О.А.Борисенко, І.І.Зуєнок, В.О.Іваніщева, Л.Й.Клименко, Т.І.Козимирська, С.І.Кострицька, Т.І.Скрипник, Н.Ю.Тодорова, А.О.Ходцева – К.: Ленвіт, 2005 – 119 с.
Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання): Проект / Ніколаєва С.Ю., Соловей М.І., Головач Ю.В. та ін.; під ред. С.Ю.Ніколаєвої. – К.: Київський державний лінгвістичний університет, 2001. – 245с.
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. – Cambridge University Press, 2001. – 260p.