АКТУАЛІЗАЦЯ ТА РОЗВИТОК САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО В ПРОЦЕСІ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

  • Тетяна Олександрівна Ярхо Харківський національний автомобільно-дорожньий університет https://orcid.org/0000-0003-2669-5384
  • Тетяна Вікторівна Ємельянова Харківський національний автомобільно-дорожньий університет https://orcid.org/0000-0001-7451-8193
  • Дмитро Вікторович Легейда Харківський національний автомобільно-дорожньий університет https://orcid.org/0000-0002-8983-0822
  • Олег Дмитрович Пташний Харківський національний автомобільно-дорожньий університет https://orcid.org/0000-0001-6123-7253
Ключові слова: фундаменталізація математичної підготовки, креативне мислення, самостійна пізнавальна активність, математичні задачі продуктивного характеру, навчально-дослідницька діяльність

Анотація

У статті запропоновано та обґрунтовано класифікацію математичних задач продуктивного характеру, а також представлено розроблену і впроваджену в навчальний процес Харківського національного автомобільно-дорожнього університету багатостадійну систему організації навчально-дослідницької діяльності з математики здобувачів бакалаврату як дієві засоби реалізації саморозвитку та пізнавальної активності стосовно формування креативного мислення. У якості складових багатостадійної системи організації навчально-дослідницької діяльності здобувачів бакалаврату представлено участь здобувачів у олімпіадах з математики, участь у Всеукраїнських наукових конференціях з математичних проблем здобувачів ЗВО і молодих вчених, участь у конкурсах студентських наукових робіт.

Підкреслено, що позитивні результати зазначених заходів актуалізації та розвитку самостійної пізнавальної діяльності здобувачів, у значній мірі, визначаються наявністю заснованого педагогами творчого середовища, в якому стимулюються та заохочуються ситуації успіху, а також проявляється толерантність до певних утруднень і окремих невірних результатів.

Посилання

Бутакова С. М. Организация профессионально направленной математической подготовки студентов технического вуза / С. М. Бутакова // Сибирский педагогический журнал. – 2013 . – № 6. – С. 120 – 125.

Бугай А. Ю. Самостоятельная работа студентов вуза: современное состояние и перспектива / А. Ю. Бугай // Педагогическое образование в России. – 2014 – - № 12. – С. 67–71.

Галамян Л. И. Основные закономерности творческой деятельности студентов и способы их активизации / Л. И. Галамян // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 6. Университетское образование. – 2014. – № 1 (15). – С. 85–97.

Кочнев В. П. Пропедевтика языка математических структур и схем в условиях профильного естественнонаучного обучения в школе / В. П. Кочнев // Образование и наука. – 2012. – № 3(92). – С. 133–144.

Лукашенко С. Н. Модель развития исследовательской компетентности студентов вуза в условиях многоуровневого обучения (на примере изучения математических дисциплин) / С. Н. Лукашенко // Образование и наука. – 2012. – № 1. - (90). – С. 73–85.

Рассамагина Ф. А. Интегративные математические задачи с изменяющимися условиями как средство формирования творческой компетентности студентов / Ф. А. Рассамагина, С. А. Новоселов // Педагогическое образование в России. – 2016. – № 1. – С. 51–56.

Самарук Н. М. Професійна спрямованість навчання математичних дисциплін як чинник ефективного формування готовності до професійної діяльності / Н. М. Самарук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2010. Вип. 2. URL : http://nbuv.gov.ua/VIRN/Vnadps–2010–2–20 (дата звернення 17.11.2017 р.).

Ярхо Т. О. Теоретичні і методологічні основи фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Т. О. Ярхо. – Харків, 2018. –с.

Яновская Н. Б. Концепция продуктивного обучения как основа развития личности посредством создания рефлексивно направленной образовательной среды / Н. Б. Яновская // Ярославский педагогический вестник – 2013. – № 3 – С. 147–150.

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Ярхо, Т. О., Ємельянова, Т. В., Легейда, Д. В., & Пташний, О. Д. (2019). АКТУАЛІЗАЦЯ ТА РОЗВИТОК САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО В ПРОЦЕСІ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (183), 46-50. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-46-50