АКТУАЛІЗАЦЯ ТА РОЗВИТОК САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО В ПРОЦЕСІ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ
Анотація
У статті запропоновано та обґрунтовано класифікацію математичних задач продуктивного характеру, а також представлено розроблену і впроваджену в навчальний процес Харківського національного автомобільно-дорожнього університету багатостадійну систему організації навчально-дослідницької діяльності з математики здобувачів бакалаврату як дієві засоби реалізації саморозвитку та пізнавальної активності стосовно формування креативного мислення. У якості складових багатостадійної системи організації навчально-дослідницької діяльності здобувачів бакалаврату представлено участь здобувачів у олімпіадах з математики, участь у Всеукраїнських наукових конференціях з математичних проблем здобувачів ЗВО і молодих вчених, участь у конкурсах студентських наукових робіт.
Підкреслено, що позитивні результати зазначених заходів актуалізації та розвитку самостійної пізнавальної діяльності здобувачів, у значній мірі, визначаються наявністю заснованого педагогами творчого середовища, в якому стимулюються та заохочуються ситуації успіху, а також проявляється толерантність до певних утруднень і окремих невірних результатів.
Посилання
Бутакова С. М. Организация профессионально направленной математической подготовки студентов технического вуза / С. М. Бутакова // Сибирский педагогический журнал. – 2013 . – № 6. – С. 120 – 125.
Бугай А. Ю. Самостоятельная работа студентов вуза: современное состояние и перспектива / А. Ю. Бугай // Педагогическое образование в России. – 2014 – - № 12. – С. 67–71.
Галамян Л. И. Основные закономерности творческой деятельности студентов и способы их активизации / Л. И. Галамян // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 6. Университетское образование. – 2014. – № 1 (15). – С. 85–97.
Кочнев В. П. Пропедевтика языка математических структур и схем в условиях профильного естественнонаучного обучения в школе / В. П. Кочнев // Образование и наука. – 2012. – № 3(92). – С. 133–144.
Лукашенко С. Н. Модель развития исследовательской компетентности студентов вуза в условиях многоуровневого обучения (на примере изучения математических дисциплин) / С. Н. Лукашенко // Образование и наука. – 2012. – № 1. - (90). – С. 73–85.
Рассамагина Ф. А. Интегративные математические задачи с изменяющимися условиями как средство формирования творческой компетентности студентов / Ф. А. Рассамагина, С. А. Новоселов // Педагогическое образование в России. – 2016. – № 1. – С. 51–56.
Самарук Н. М. Професійна спрямованість навчання математичних дисциплін як чинник ефективного формування готовності до професійної діяльності / Н. М. Самарук // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2010. Вип. 2. URL : http://nbuv.gov.ua/VIRN/Vnadps–2010–2–20 (дата звернення 17.11.2017 р.).
Ярхо Т. О. Теоретичні і методологічні основи фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Т. О. Ярхо. – Харків, 2018. –с.
Яновская Н. Б. Концепция продуктивного обучения как основа развития личности посредством создания рефлексивно направленной образовательной среды / Н. Б. Яновская // Ярославский педагогический вестник – 2013. – № 3 – С. 147–150.